احسان پهلوان:

برای بردن النصر از جان مایه گذاشتیم

احسان پهلوان، هافبک خوش‌تکنیک پرسپولیس، گفت: پس‌ از اعلام محرومیت عیسی آل‌کثیر روحیه تیم ازهم پاشید ولی آقا یحیی تیم را جمع کرد و بچه‌ها را به شرایط روحی ایده‌آل رساند. برای پیروزی مقابل النصر واقعاً از جان مایه گذاشتیم.

برای بردن النصر از جان مایه گذاشتیم
کد خبر: 437241
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در قسمت غرب با عملکرد درخشان شاگردان گل‌محمدی و صعود پرسپولیس به فینال به پایان رسید. پرسپولیس فصل 20/2019 لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل الدحیل قطر و تساوی برابر الشارجه امارات آغاز کرد.

مسابقاتی که به‌دلیل شیوع کرونا چند ماه تعطیل شده بود با الزام بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت متمرکز در دوحه قطر از سرگرفته شد. در این میان سرخپوشان پایتخت با تغییراتی گسترده نسبت به آغاز مسابقات برابر حریفان صف آرایی کردند و خریدهای جدید درخشیدند تا تلفیق آنها با بازیکنان تأثیرگذار پیشین، مسیر فینالیست شدن را هموار کند.

هواداران پرسپولیس با جدایی بازیکنانی چون بیرانوند، علیپور و ترابی تردیدهایی نسبت به تیم‌شان داشتند اما خون تازه‌ای که به رگ‌های تیم تزریق شده بود آنقدر مؤثر بود که خلأ جدا شده‌ها حس نشود. در کنار درخشش آل کثیر و حامد لک، نمی‌توان به سادگی از سهم احسان پهلوان در موفقیت تیم گذشت. بازیکنی که با خصوصیات تهاجمی و توانایی‌های تکنیکی در میانه میدان عملکردی ایده‌آل و اثربخش داشت و وظایفش را هم به خوبی انجام داد. در هر حال گل‌محمدی و شاگردانش در نیمه نهایی النصر عربستان را در ضربات پنالتی شکست دادند و برای دومین بار در 3 سال اخیر فینالیست آسیا شدند.


احسان پهلوان با یادآوری شرایط پرسپولیس گفت:«در گروه سختی قرار داشتیم و پیش از آغاز مجدد مسابقات تنها با یک امتیاز در انتهای جدول بودیم. با شروع مسابقات تیم‌های همگروهی‌مان را یکی پس از دیگری شکست دادیم و مرحله به مرحله بالا رفتیم. در 20 روز 7 بازی انجام دادیم و حقیقتاً فشردگی بازی‌ها تا حدی بود که گاهی ساعت‌ها ریکاوری می‌کردیم و زمان زیادی برای برگزاری تمرینات گروهی نداشتیم. برای ریکاوری و رفع خستگی از تن‌مان ساعت‌ها در یخ خوابیدیم.»

هافبک خوش‌تکنیک پرسپولیس در ادامه به بازی حساس مقابل النصر در نیمه نهایی اشاره کرد: «پس‌ از اعلام محرومیت عیسی آل‌کثیر روحیه تیم ازهم پاشید ولی آقا یحیی تیم را جمع کرد و بچه‌ها را به شرایط روحی ایده‌آل رساند. برای پیروزی مقابل النصر واقعاً از جان مایه گذاشتیم. احساس‌مان در زمان پیروزی مقابل النصر قابل توصیف نیست و همه‌مان لذت بردیم. می‌خواستیم مقابل همه توطئه‌ها مقاومت کنیم. تصمیم ای‌اف‌سی برای محرومیت آل‌کثیر اصلاً منصفانه نبود. ان‌شاءالله با دعای مردم محرومیت عیسی برای فینال منتفی شود.»


پهلوان درباره هماهنگی بازیکنان جدید با بازیکنان قدیمی و انتخاب یحیی گل‌محمدی به‌عنوان بهترین مربی غرب آسیا گفت:«بچه‌ها خیلی زود خودشان را با تفکرات آقا یحیی و شرایط پرسپولیس وفق دادند. شرایط در پرسپولیس به‌گونه‌ای است که نباید به چیزی جز قهرمانی فکر کنید. اولویت اول گل‌محمدی نظم است و از طرفی مربی بادانشی است. من 3 سال در ذوب‌آهن با آقا یحیی کار کردم و به‌ نظرم تمام فاکتورهای یک مربی خوب را دارد. او در زمان کمی هماهنگی خوبی بین بازیکنان جدید و قدیم تیم به‌وجود آورد. به‌نظرم گل‌محمدی ذهن بازیکنانش را می‌خواند.»

شماره 14 پرسپولیس در بازی با النصر کارت قرمز دریافت کرد و بازی فینال را از دست داد. او با حسرت از این موضوع صحبت می‌کند: «آرزویم حضور در فینال آسیا بود اما متأسفانه در بازی با النصر کارت قرمز گرفتم و فینال را از دست دادم. البته کورسوی امیدی برای حضور در فینال دارم. امیدوارم همان‌گونه که بن عطیه را بخشیدند، من را هم ببخشند تا بتوانم در فینال بازی کنم. حقیقتاً حرکت من خطا نبود.»


او در خصوص شرایط رختکن پرسپولیس پس از پیروزی مقابل النصر بیان داشت:‌ «چیزی که پرسپولیس را با تیم‌های دیگر متمایز می‌کند، جو موجود در تیم است. به قول معروف همه چیز در این تیم با هم جور است. سید جلال به‌عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم نظم خاصی به تیم داده و این نظم در رفتار شخصی بازیکنان نیز وجود دارد. تیم‌های بزرگ همیشه به بازیکنان بزرگ نیاز دارند تا در مواقع بحرانی به کمک تیم بیایند. استقبال هواداران از ما در فرودگاه امام خمینی(ره) بی‌نظیر بود و این نشان‌دهنده عشق زیاد آنهاست. خوشحالیم که در شرایط سخت فعلی حماسه آفریدیم.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها