«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بی‌تدبیری مدیران پرسپولیس تا کجا ادامه خواهد داشت؟

در حالی که بازیکنان پرسپولیس با مصدومیت و خستگی، هر 72 ساعت به میدان مسابقه رفتند و توانستند فینالیست آسیا شوند، مدیران پرسپولیس با بی‌تدبیری، تمام زحمات آنها را زیر سوال برده‌اند. مدیرانی که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند و امروز با خیال راحت مشغول زندگی روزانه خود هستند.

بی‌تدبیری مدیران پرسپولیس تا کجا ادامه خواهد داشت؟
کد خبر: 437248
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حمیدی - بیش از 2 سال است که داستان برانکو با پرسپولیس به پایان رسیده، اما هنوز مطالبات این مربی موفق پرداخت نشده است. ماجرایی که برای پرسپولیس دردسرساز شده و امکان دارد در پی آن فینال لیگ قهرمانان آسیا هم از دست برود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که مدیران پرسپولیس آن‌قدر پول برانکو را پرداخت نکردند تا دست آخر این مربی از سرخ‌های تهرانی شکایت کرد و در نهایت هم موفق شد علیه باشگاه تهرانی حکم بگیرد. فیفا یک ماه به مدیران پرسپولیس فرصت داد تا پول برانکو را پرداخت کنند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد و رسول‌پناه، مدیرعامل پرسپولیس، و دوستانش آن‌قدر امروز و فردا کردند و وعده‌های دروغ دادند تا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس با حکم فیفا از 22 شهریورماه به مدت یک فصل بسته شد.

حالا همین موضوع باعث شده پرسپولیس شرایط سختی پیدا کند و حتی فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست بدهد. اما چرا چنین اتفاقی برای پرسپولیس رخ داد؟ مدیریت پرسپولیس که می‌دانست تنها یک ماه فرصت دارد تا پول برانکو را بدهد به جای پرداخت پول او به دنبال جذب بازیکن رفت و درست قبل از پایان ضرب‌الاجل فیفا، بازیکنان مد نظرش را جذب کرد. لیست پرسپولیس به AFC ارسال شد و مدیران پرسپولیس هم با خیالی آسوده خبر از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم دادند.

چند روز بعد شاگردان گل‌محمدی راهی قطر شدند و با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی برابر التعاون عربستان، الشارجه امارات، السد قطر و پاختاکور ازبکستان به نیمه‌نهایی رسیدند. جایی که النصر عربستان انتظار آنها را می‌کشید. شاگردان گل‌محمدی این بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشتند و راهی فینال آسیا شدند؛ اما خارج از مستطیل سبز دست‌هایی در کار بود تا سرخ‌های تهرانی را زمین بزند. گروهی با ارسال ایمیل به AFC و همچنین باشگاه النصر اعلام کردند که پرسپولیسی‌ها از بازیکنان غیرمجاز استفاده کرده‌اند و این تیم باید مجازات شود. همین موضوع دستاویز مدیران عربستان شد و در نامه‌ای از AFC خواستند تا پرسپولیس را محکوم کند و النصر را به جای این تیم راهی فینال آسیا کند. حال این اتفاق باعث نگرانی پرسپولیسی‌ها شده است.

هواداران پرسپولیس این کار برخی از هوادارن استقلال را وطن‌فروشی نامیدند. کار به جایی رسید که یحیی گل‌محمدی هم در برنامه «فوتبال برتر» از وطن‌فروشی عده‌ای سخن به میان آورد. او البته در کنار این موضوع به یک نکته دیگر هم اشاره کرد و آن بدهی برانکو بود. او با انتقاد از رفتار مدیران پرسپولیس از آنها خواست پول برانکو را پرداخت کنند تا خیال همه آسوده شود. البته که آنها باید در چند روز آینده پول این مربی کروات را پرداخت کنند در غیر این صورت پرسپولیس با کسر امتیاز مواجه می‌شود و فصل بیستم لیگ برتر را با امتیاز منفی آغاز خواهد کرد، و این اتفاقی است که می‌تواند خشم هواداران پرسپولیس را برانگیزد.

به اصل ماجرا بازگردیم؛ هرچند کاری که درباره پرسپولیس انجام شد کاری زشت و غیراخلاقی است، اما آیا این تمام ماجراست؟ قطعاً نه. ریشه تمام این مشکلات به مدیران پرسپولیس بازمی‌گردد. مدیرانی که 2 سال است پول برانکو را نداده‌اند و گویا تصمیم هم ندارند این پول را بپردازند. زمانی که برانکو پرسپولیس را ترک کرد، ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس بود. طبق گفته برخی از نزدیکان باشگاه، پول برانکو در آن زمان حاضر بود، اما عرب دستمزد برانکو را پرداخت نکرد تا پرداخت این بدهی سنگین بر گردن مدیر بعدی بیفتد. بعد از ایرج عرب، محمدحسن انصاری‌فرد مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفت که او هم با دادن وعده و وعید از پرداخت بدهی برانکو شانه خالی کرد. مهدی رسول‌پناه هم که جانشین انصاری‌فرد شده است با وعده‌های پوشالی کار را به جای باریک کشاند تا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته شود. او حالا پرسپولیس را درگیر یک مشکل بزرگ کرده است و آن از دست رفتن زحمت بازیکنان درون زمین است. زحمتی که با تلاش بازیکنان پرسپولیس به ثمر نشسته است و رسول‌پناه از آن استفاده می‌کند و پزش را می‌دهد.

مدیران پرسپولیس حالا از برخی افراد وابسته به رقیب تهرانی شکایت کرده‌اند تا به نوعی فرار رو به جلو کرده باشند و از زیر بار پاسخگویی به هواداران پرسپولیس شانه خالی کنند. آنها باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون پول برانکو را پرداخت نکرده‌اند؟ چرا پول برانکو را پرداخت نکردند تا دستاویزی برای ضربه زدن به پرسپولیس به وجود بیاید؟

در حالی که بازیکنان پرسپولیس با مصدومیت و خستگی، هر 72 ساعت به میدان مسابقه رفتند و توانستند فینالیست آسیا شوند، مدیران پرسپولیس با بی‌تدبیری، تمام زحمات آنها را زیر سوال برده‌اند. مدیرانی که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند و امروز با خیال راحت مشغول زندگی روزانه خود هستند و تنها کاری که برای هواداران نگران پرسپولیس انجام می‌دهند وعده دادن است، وعده‌هایی که هیچ تضمینی برای عملی شدن‌شان وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها