کد خبر: 437342
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۵:۴۵
| |

چه کسانی به AFC گزارش دادند؟

پیروزی پرسپولیس مقابل النصر عربستان در یک فضای کاملا فوتبالی و با برتری فنی سرخپوشان، منجر به صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد؛ اما برخی با لوث کردن این موفقیت، با گزارش های جعلی و هیجان دادن به ماجرای پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس به دنبال محروم کردن این باشگاه هستند.

چه کسانی به AFC گزارش دادند؟
کد خبر: 437342
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۵:۴۵

اعتمادآنلاین| از قدیم کری خوانی و به رخ کشیده شدن توانایی تیم های فوتبالی از سوی هواداران مرسوم بوده و هست و خواهد بود. این روند نه در ایران بلکه در فوتبال جهان به وفور دیده می شود و بر کسی هم پوشیده نیست که علاقه مندان به هر تیم، بیش از هر چیزی، فقط دوست دارند موفقیت تیم محبوب خود را ببینند و در معدود دفعات، طرفداران رقیب از عملکرد مثبت حریف سنتی خود خوشحال می شوند.

این نکته ای نیست که بتوان به کسی خرده گرفت یا نکوهش کرد. اساسا هر فردی برای انتخاب علاقه مندی هایش مختار است و به زور نمی توان هواداران فوتبال را مجبور کرد به توانایی های تیمی که طرفدارش نیستند، صحه بگذارند یا تحسینش کنند.

با همه این تاکیدات، عناد ورزیدن و قدم گذاشتن به جهت تخریب رقیب از راه هایی که از عرف و اخلاق خارج است، کار نکوهیده ای است که هیچ فعالی در فوتبال آن را تایید نمی کند. هواداران تیم ها می توانند از موفقیت رقیب خوشحال نشوند اما اینکه قرار باشد به هر وسیله ای به دنبال تخریب و لوث کردن موفقیت های اردوگاه مقابل باشند، مورد حمایت نخواهد بود؛ به ویژه اینکه پای منافع و امنیت ملی در میان باشد.

چند روزی است فضای فوتبال ایران بابت چنین مسائلی ملتهب شده و این زنگ خطری است که می طلبد مسئولان مربوطه از جمله دستگاه های نظارتی بابت ریشه یابی ورود کرده و از اشاعه و پیشروی این جریان مخرب جلوگیری کنند.

این جریان مخرب با ایمیل زدن به برخی مقامات ای اف سی و به قولی خودمانی تر، روشن کردن کنفدراسیون آسیا بابت مسائل داخلی که مبنای حقوقی و قانونی ندارد و بیشتر ناشی از هیجانات اشتباه یا هدفمندانه از سوی جریانی خاص است، چند روزی است فوتبال ایران را درگیر خود کرده است.

پیشتر هجوم هواداران فوتبال به صفحات شخصی افراد یا سازمان های بین المللی مختلف در راستای حمایت از تیم یا شخص مورد نظرشان مرسوم بود. این اتفاقات در فضای مجازی بیشتر جنبه طنز داشت اما به نظر می رسد از همان دورانی که این اتفاق رخ داد، به صورت جدی دلایل این کار ریشه یابی نشد و اکنون کار به جایی رسیده که عده ای از افراد با انتساب خود به طرفداری از یک باشگاه خاص، منافع ملی فوتبال را هدف قرار داده اند.

پیروزی پرسپولیس مقابل النصر عربستان در یک فضای کاملا فوتبالی و با برتری فنی سرخپوشان، منجر به صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شد؛ اما برخی با لوث کردن این موفقیت، با گزارش های جعلی و هیجان دادن به ماجرای پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و همراهی با آل سعود، به دنبال محروم کردن این باشگاه هستند. ماجرایی که برخی آن را حاصل فعالیت کانال های خبری و هواداری وابسته به خارج از کشور و تلاش برخی داخلی ها به صورت هدایت شده می دانند. در ظاهر ماجرا یک جریان فوتبالی است اما پشت پرده به نظر می رسد اقداماتی خلاف منافع ملی در حال رخ دادن است که قصد تخریب چهره ایران در عرصه بین المللی را دارد.

از ابتدای حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از این مباحث مبنی بر مشکل داشتن نقل و انتقالات این تیم مطرح نبود اما مطرح شدن به یکباره آن و فعال سازی رقیب سرخپوشان مشخص می کند که جریانات هدایت شده ای در حال فریب هواداران است. بی شک نهادهای نظارتی با ورود به موقع می توانند جلوی اینگونه ماجراها را برای این مورد و موارد مشابه در آینده بگیرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها