کد خبر: 437345
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۳:۴۱:۲۹
| |

ناوالنی در اولین مصاحبه پس از مسمومیت:

مقام‌های روسیه من را تهدیدی در آستانه انتخابات پارلمانی می‌دیدند

منتقد کرملین برای نخستین بار از زمان ترخیص از بیمارستانی در برلین با یک وبلاگ‌نویس روس برجسته در یوتیوب مصاحبه ویدیویی دو ساعته انجام داد.

مقام‌های روسیه من را تهدیدی در آستانه انتخابات پارلمانی می‌دیدند
کد خبر: 437345
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۳:۴۱:۲۹

اعتمادآنلاین| الکسی ناوالنی، منتقد 44 ساله کرملین در مصاحبه روز دوشنبه گفت: وضعیت جسمانی من خیلی بهتر شده و پزشکان از سرعت بهبودی من متعجب شده‌اند اما دستانم به شدت می‌لرزد و تحت فیزیوتراپی قرار دارم.

ناوالنی پس از بیهوش شدن در یک پرواز داخلی در سیبری در ماه اوت، اخیرا از کما بیرون آمد. وی برای معالجه به برلین منتقل شد و پزشکان آلمانی می‌گویند که ناوالنی با گاز اعصاب روسی نوویچوک مسموم شده است.

این منتقد کرملین معتقد است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه او را با یک عامل اعصاب مسموم کردند چون مقام‌ها او را تهدیدی در آستانه انتخابات پارلمانی سال آتی می‌دیدند.

ناوالنی گفت: آنها متوجه شدند که پیش از انتخابات دوما مشکلات بسیار بسیار بزرگی آنها را تهدید می‌کند. نمی‌دانم چطور یک عامل اعصاب توانسته به داخل سیستم بدنم نفوذ کند اما ممکن است من وسیله‌ای را لمس کرده باشم.

اظهارات این سیاستمدار ضد پوتین در حالی مطرح می‌شود که کرملین بارها این ادعاها را رد کرده و تاکید می‌کند هرگونه موضعی دال بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یا مقام‌های روس در وضعیت کنونی ناوالنی مقصر هستند، نادرست است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها