کد خبر: 437365
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۶:۳۷
| |

موسوی‌لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

لغو یکطرفه جلسه سران قوا از سوی دولت توهین به ملت است

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو یکطرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس‌جمهور، گفت: در حال حاضر ستاد ملی کرونا به ستاد حفاظت از جان آقای روحانی تبدیل شده است؛ این ستاد تنها یک مصوبه مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور تافته جدابافته است، دارد.

لغو یکطرفه جلسه سران قوا از سوی دولت توهین به ملت است
کد خبر: 437365
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۶:۳۷

اعتمادآنلاین| عضو هیات‌رئیسه مجلس می‌گوید عدم حضور روحانی در جلسه سران قوا توهین به ملت ایران و سران قوا است.

سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو یکطرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس‌جمهور، گفت: در حال حاضر ستاد ملی کرونا به ستاد حفاظت از جان آقای روحانی تبدیل شده است؛ این ستاد تنها یک مصوبه مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور تافته جدا بافته است، دارد این درحالی است که مردم برای انجام امور خود ناچارند در جامعه و میان جمعیت حاضر شوند، باید به حال این ستاد گریست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند برخی، استفاده نکردن مردم از ماسک را نشانه بی‌مسئولیتی آنها می‌دانند اما باید علت این موضوع را جستجو کرد، افزود: در حال حاضر برخی افراد توانایی خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند، حال چگونه ماسک بخرند؟

بسیاری از مردم توانایی مالی لازم برای خرید ماسک را ندارند

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم توانایی مالی لازم برای خرید ماسک را ندارند، اضافه کرد: این افراد باید برای کسب درآمد در تمامی مجامع و جمعیت‌ها حاضر شوند اما آقای روحانی به بهانه کرونا از انجام وظایف خود سرباز زده و در اتاق شیشه‌ای تصمیم می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مبتلا شدن سران سایر کشورها به ویروس کرونا، تصریح کرد: برخی از روسای جمهور و نخست‌وزیران سایر کشورها نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند، جایگاه آنها با آقای روحانی چه تفاوتی دارد؟

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای روسای قوای مقننه و مجریه به منظور گفت‌وگو با مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها، حضورسرزده رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی را اقدامی بزرگ و خداپسندانه توصیف کرد و ادامه داد: حضور در بیمارستان و ملاقات با بیماران کرونایی و استماع مشکلات و دغدغه‌های پرستاران و پزشکان اقدام بسیار مناسبی بود.

وی با بیان اینکه قالیباف در تمام جلسات علنی در کنار نمایندگان بوده و بارها با آن‌ها به گفت‌وگو می‌پردازد، گفت: عدم حضور روحانی در جلسه سران قوا توهین به ملت ایران و سران قوا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا رئیس‌جمهور در هیچ جلسه‌ای حاضر نمی‌شد البته در حال حاضر نیز این رویه تغییر چندانی نداشته و به صورت ویدیوکنفرانس‌ها وبا گفتن علی برکاته الله پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کند.

وکلای مردم در مجلس یازدهم علی‌رغم شیوع ویروس کرونا به وظایف خود عمل می‌کنند

موسوی‌لارگانی درباره تلاش مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، افزود: لایحه بودجه سال 99 بدون بررسی در صحن علنی به دلیل کرونا به شورای نگهبان ارسال شد، در حالیکه وکلای مردم در خانه ملت در مجلس یازدهم تمام جلسات خود را برگزار می‌کنند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس ارسال لایحه بودجه سال 99 به شورای نگهبان را اقدامی نادرست خواند و اضافه کرد: بودجه باید در صحن علنی چکش‌کاری شود این در حالی است که از آنجا که لایحه بودجه در صحن علنی بررسی نشد دولت نظرهای خود را به کمیسیون تلفیق القا کرد که مشکلات کنونی بودجه ناشی از این رویه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم تامین قیر رایگان را یکی از مشکلات بودجه سال 99 دانست و توضیح داد: هرچند کشور از نعمت خدادادی نفت برخوردار است اما به دلیل سوءاستفاده برخی توزیع قیر رایگان در بودجه 99 حذف شد که این امر با تلاش مجلس یازدهم اصلاح شد.

وی دامه داد: علی‌رغم اینکه در حال حاضر نمایندگان در معرض خطر بوده و حدود 40 نفر از آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند، به وظایف خود عمل کرده و تمام جلسات مجلس حاضر می‌شود این در حالی است که وزرا با بهانه کرونا از سفرهای استانی خودداری کرده و از وظیفه خود سر باز می‌زند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم از حقوق مردم دفاع می‌کند، تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم به منظور پیگیری مطالبات مردم تسکینی برای دردهای آنها است و مسئولان باید این رویه را نصب‌العین خود قرار دهند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها