کد خبر: 437400
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

سختی‌های امروز آثار رفتارهای ناهنجار دیروز است / دود تندروی‌ها به چشم مردم رفت

حسین کاشفی گفت: سختی‌های امروز آثار رفتارهای ناهنجار دیروز است که صاحب‌‌منصبان داخلی قطعنامه‌ها را کاغذپاره و بی‌اثر می‌دانستند. اما الان معلوم شده است که در مناسبات‌مان با نظام بین‌الملل باید منطق‌گرا باشیم تا کشور و البته مردم این همه تنگنا را به چشم نبینند.

سختی‌های امروز آثار رفتارهای ناهنجار دیروز است / دود تندروی‌ها به چشم مردم رفت
کد خبر: 437400
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات 1400 در حالی هشت ماه و چند روز دیگر برگزار می‌شود که کشور واقعاً شرایطی بحرانی دارد. از سویی تحریم‌ها و شدت گرفتن تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش برای ایران‌ستیزی و از سوی دیگر کرونا و البته سوءمدیریت و فضای نامطلوبی که بر نظام مدیریتی حاکم است موجب شده تا «خروج از این وضعیت از هر مهمی مهم‌تر باشد.

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: انتخابات 1400 در حالی از راه می‌رسد که کشور هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ سیاسی وضعیتی کاملاً پیچیده پیدا کرده است. به همین دلیل باید اذعان کرد، سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و بر همین اساس باید همگی تلاش خود را به کار گیرند بلکه کشور و نظام از این بزنگاه تاریخی سربلند بیرون بیاید.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: شرایط به گونه‌ای است که حتی دست‌اندرکاران هم به سخن آمده و گرفتاری مردم را بازگو می‌کنند. البته سختی‌های امروز آثار رفتارهای ناهنجار دیروز است که صاحب‌‌منصبان داخلی قطعنامه‌ها را کاغذپاره و بی‌اثر می‌دانستند. اما الان معلوم شده است که در مناسبات‌مان با نظام بین‌الملل باید منطق‌گرا باشیم تا کشور و البته مردم این همه تنگنا را به چشم نبینند. طبیعتاً باید بدانیم در جهان امروز اخلاق و تعامل‌گرایی حرف اول و اصلی را می‌زند و به همین دلیل وقتی آقای خاتمی در سازمان ملل با توصیه به گفت‌وگوهای تمدن‌ها «اتحاد برای صلح، نه اتحاد برای جنگ» را مطرح کرد با استقبال خیلی از کشورها مواجه شد.

او تصریح کرد: درباره اهمیت انتخابات 1400 همچنین باید متذکر شد، با مشاهده شرایط کشورهای منطقه می‌توان به این نتیجه رسید که آرایش خاورمیانه در حال تغییر است. به طور مشخص می‌توان به تعامل امارات و بحرین و کشورهای احتمالی دیگر اشاره کرد که با اسرائیل قرار و مدار همکاری گذاشته‌اند، که این اتفاق معادلات منطقه را به کل به‌ هم می‌ریزد. علاوه بر مسائل پیرامون برجام که نتوانستیم در داخل از این مهم استقبال کنیم و به عنوان دستاورد بزرگ از آن بهره ببریم؛ یعنی در نهایت دود تندروی‌ها و برخوردهای نادرست به چشم مردم رفت.

‌کاشفی اضافه کرد: بنابراین اگر دل در گرو رشد و توسعه کشور داریم و می‌خواهیم مردم در آسایش زندگی کنند و آرامش داشته باشند، باید به اتفاق هم تلاش کنیم و افراط و تفریط را کنار بگذاریم و بدون تنگ‌نظری‌های گذشته انتخابات را به شکلی برگزار کنیم که برای کشور و نظام و البته مردم راهگشا و چاره‌ساز باشد.

او سپس توضیح داد: البته برای خروج از مسیر پرمانع به فردی نیاز داریم که به درون و بیرون نگاهی کارشناسی داشته باشد و همچنین بتواند در داخل انسجام خوبی برقرار کند چون اگر هر کسی کار خودش را انجام دهد و بین ارگان‌ها هماهنگی کیمیا باشد،‌ قطعاً نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم و در نتیجه نمی‌توانیم از این شرایط سخت بگذریم و آرامش را به جامعه تزریق کنیم.

حسین کاشفی در پایان گفت: کشور شرایط دشواری دارد و به همین دلیل کمترین اهمالی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

چکیده گفت‌و‌گو با حسین کاشفی

-آرایش خاورمیانه در حال تغییر است

-کمترین اهمالی به هیچ وجه قابل توجیه نیست

-انتخابات را به شکلی برگزار کنیم که راهگشا باشد

-باید افراط و تفریط را کنار بگذاریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها