پوتین خواستار آتش‌بس فوری در قره‌باغ شد

رئیس‌جمهور روسیه از دولت‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست هرچه سریعتر به درگیری‌ها در قره‌باغ پایان دهند.

پوتین خواستار آتش‌بس فوری در قره‌باغ شد
کد خبر: 437528
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۵:۲۳:۲۹

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) گفت مسکو خواستار برقراری آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» در سریعترین زمان ممکن است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پوتین در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد: «ما امیدواریم که این مناقشه در آینده بسیار نزدیک پایان یابد، اما اگر به صورت کامل فیصله نیابد احتمالا مسیر طولانی را پیش رو داشته باشد؛ به همین دلیل ما از طرفین می‌خواهیم به آتش‌بس تن دهند».

وی همچنین با بیان اینکه ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) است و روسیه نیز به همین دلیل تعهداتی در قبال ارمنستان ذیل معاهدات این سازمان دارد، گفت اما درگیری‌هایی که متاسفانه تا امروز ادامه دارند، در خاک ارمنستان جریان ندارند.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تاکید بر اینکه مسکو به تعهداتش ذیل پیمان فوق پایبند است، ادامه داد که به صورت نزدیک با «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در تماس است اما او نیز در این تماس‌ها هیچ مسئله‌ای درباره عمل کردن مسکو به تعهدات مذکور در قبال ایروان نداشته است.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از 10 روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای از تبدیل منطقه قفقاز جنوبی به مرکز جدید تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرده و درباره توهین «جو بایدن» نامزد دموکرات خطاب به «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه او «سگ دست‌آموز پوتین است»، گفت: «تحقیر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، موضع روسیه را تقویت می‌کند... ما اظهارات او (بایدن) را ضد روسی می‌دانیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها