کد خبر: 437536
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۲:۲۱
| |

نگاه آماری AFC به لیگ قهرمانان آسیا؛

از رکوردهای خلیل‌زاده تا دفاع مستحکم پرسپولیس

سایت AFC آمار دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا را در غرب قاره کهن بررسی کرد و به تمجید از عملکرد دفاعی پرسپولیس و نیز شجاع خلیل‌زاده پرداخت.

از رکوردهای خلیل‌زاده تا دفاع مستحکم پرسپولیس
کد خبر: 437536
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۲:۲۱

اعتمادآنلاین| سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، نگاهی آماری به بازی‌های برگزار شده داشت که این آمار به شرح زیر است:

شجاع خلیل‌زاده مرد آمار و ارقام با سازماندهی دفاع صخره‌مانند پرسپولیس، عملکرد تحسین‌برانگیزی از خود در راه صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا ثبت کرد و از لحاظ لمس توپ و پاس، در صدر بازیکنان قرار گرفت. خلیل‌زاده که تاکنون در تمامی دقایق همه بازی‌ها به میدان رفته است، از لحاظ تکل موفق به صورت مشترک در صدر است. او همچنین گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل التعاون در هفته سوم دور گروهی را به ثمر رساند و پنالتی خود برابر النصر را به گل تبدیل کرد.

عبدالرزاق حمدالله که با 35 شوت و 12 شوت در چهارچوب از این حیث در صدر جای دارد، با هفت گل زده، آقای گل لیگ قهرمانان آسیاست. او در پنج بازی نخست تیمش گلزنی کرد که با احتساب مسابقات 2019، با گلزنی در 9 دیدار متوالی به رکورد هالک در شانگهای شنهوای چین در سال 2017 رسید.

تعجب‌برانگیز نیست که از میان همه تیم‌های غرب آسیا، السد قطر بیشترین مالکیت توپ را داشته که این موضوع به سرمربیگری بازیکن پیشین بارسلونا یعنی ژاوی ارناندس در این تیم مرتبط است. تیم شهر دوحه در هفت دیداری که به میدان رفت، 58.6 درصد مالکیت توپ داشت و بالاتر از پرسپولیس با مالکیت میانگین 56.2 قرار گرفت. تیمی که آنها را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کرد.

بیشتر بخوانیدگل عبدی بهترین گل هفته لیگ قهرمانان آسیا شد


مهاجم برزیلی شارجه یعنی ولیتون که سه گل را در 12 دقیقه برابر التعاون در برتری 6 بر صفر تیمش ثبت کرد، تنها بازیکن منطقه غرب است که هت‌تریک کرده و به کی‌جیرو اوگاوا مهاجم ویسل کوبه ژاپن پیوست که سه گل به جوهور دارالتعظیم اندونزی زد.

دروازه‌بان استرالیایی النصر یعنی برد جونز با 25 مهار، بیشترین واکنش را میان دروازه‌بانان از خود نشان داد و به غول‌های شهر ریاض کمک کرد تا پیش از بازماندن در رسیدن به فینال، به نیمه نهایی برسند. دروازه‌بان پیشین لیورپول و فاینورد در هشت مسابقه، عملکردی تأثیرگذار از خود نشان داد و چهار کلین‌شیت ثبت کرد. آماری که تنها حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس از آن پیشی گرفت.

در حالی که جونز آمار تحسین‌برانگیزی به ثبت رساند، هیچ چیز نمی‌تواند به دیوار دفاعی پرسپولیس از زمان حضور این تیم در قطر برسد؛ جایی که آنها در جریان بازی گلی نخوردند. خط دفاعی پرسپولیس تتها دو بار تسلیم شد که آنهم مقابل پنالتی‌های عبدالرزاق حمدالله و المعز علی بود. آنها در مقابل در دو دیدار نخست خود، چهار گل خورده بودند.

جلال‌الدین ماشاریپوف از پاختاکور، دیگر بازیکنی است که آمارش همچنان تأثیرگذار است و در برتری در دوئل‌ها، ایجاد موقعیت و دریبل در صدر قرار دارد. دو گل و دو پاس گل گواه دیگری است که او مرد اصلی تیم ازبک محسوب می‌شود. هرچند اخراج در شکست پاختاکور مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی، به حضور ماشاریپوف در تورنمنت به شکلی تلخ پایان داد.

مدافع راست النصر یعنی سلطان الغنام که در دفاع و نفوذ به جلو عالی است، چهار پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داد و 19 قطع توپ داشت که بیشتر از هر بازیکن دیگر است. او همچنین از لحاظ سانتر در جریان بازی با ثبت 24 سانتر، در میان پنج بازیکن برتر قرار گرفت و عملکردش در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات باعث شد بهترین بازیکن هفته از نگاه کاربران سایت AFC شود.


در پایان، بوعلام خوخی مدافع السد بیشترین نبرد هوایی موفق را داشت و در 30 رقابت هوایی خود، در 41 نبرد پیروز شد. این بازیکن یک دوئل موفق بالاتر از میشل دوک از التعاون داشت که در 50 نبرد هوایی، 29 بار موفق بود که در مقتیسه با خوخی که هفت بازی کرد، در پنج مسابقه به میدان رفت.

سایت AFC در پایان از کاربرانش پرسید کدام یک از آمار ذکر شده، مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده‌اند که شجاع خلیل‌زاده و دفاع مستحکم پرسپولیس در میان گزینه‌ها دیده می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها