صدام با هواپیما زائران اربعین را هدف قرار می‌داد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان چهارشنبه‌شب به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) سخنرانی کرد.

صدام با هواپیما زائران اربعین را هدف قرار می‌داد
کد خبر: 437568
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶ ۲۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به زیارت اربعین و تاریخچه این زیارت اشاره کرد و گفت که بر اساس اسناد و منابع تاریخی، اولین کسی که به زیارت اربعین (چهلمین روز شهادت شهدای کربلا) رفت، جابر بن عبدالله انصاری بود و او اولین زائر اربعین امام حسین (ع) به شمار می‌رود.

او گفت که این مراسم در طول تاریخ بوده ولی در دوران معاصر و زمان حکومت بعث، رژیم صدام از برگزاری مراسم اربعینی مقابله می‌کرد و اجازه راهپیمایی به شیعیان نمی‌داد و حتی در برخی سال‌ها این رژیم اقدام به هدف قرار دادن زوار امام حسین (ع) با هواپیما و بالگرد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که او به همراه شهید سید عباس موسوی، دبیرکل سابق این حزب و جمعی از طلبه‌ها در آن زمان، شاهدان عینی این جنایت صدام بودند.

او گفت: «پس از آغاز جنبش بیداری اسلامی در چند کشور اسلامی به ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تحول بزرگی که در منطقه حاصل شد و همچنین پس از سقوط نظام صدام در عراق زمینه برای برگزاری مراسم اربعین فراهم شد».

سید حسن نصرالله گفت که امسال به دلیل شیوع کرونا و نگرانی از انتشار این ویروس، این مراسم محدود شده است.

او اربعین امام حسین (ع) را از رویدادهای بزرگ دانست و گفت که باید دید، راز این که این رویداد با مرور زمان و به رغم اقداماتی که برای مقابله با زنده نگه داشتن آن شده است فراموش نشده، چیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها