نشست غیر علنی پارلمان قرقیزستان بدون نتیجه گیری به پایان رسید

نشست نمایندگان مجلس عالی قرقیزستان در واپسین دقایق شب گذشته برگزار و آخرین وضعیت کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نشست غیر علنی پارلمان قرقیزستان بدون نتیجه گیری به پایان رسید
کد خبر: 437610
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۰۹:۰۳:۵۸

اعتمادآنلاین| نشست نمایندگان مجلس عالی قرقیزستان در واپسین دقایق شب گذشته برگزار و آخرین وضعیت کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه نمایندگان درباره برخی انتصابهای جدید دولت موقت و استیضاح رئیس جمهور تبادل نظر کردند.

در ابتدا برای ایمنی جلسه مکان برگزاری اعلام نشد و بعداً معلوم شد که این نشست در هتل "جنت" شهر بیشکک برگزار شده است و در آن 40 نماینده پارلمان حضور داشته اند.

در این جلسه "الویرا سورابالدیوا" نماینده پارلمان از"میکتیبک عبدیلداف" سخنگوی جدید مجلس درباره انتصاب "صادیر جبار اف" به نخست وزیری سوال کرد که وی در جواب آن تاکید کرد که انتصاب جباراف از طرف برخی نماینده ها از جمله "توروبای ذولپوکاراف"، "اصیل بیک جبار اف و "اسکندر ماترایم اف" تایید شده است.

در عین حال این نمایندگان نام برده شده با استیضاح "سورونبای جین بیک اف" رئیس جمهور قرقیزستان موافقت نکردند.

"سدیک شیر نیاز" نماینده مجلس عالی به نوبه خود گفت که برخی از مقامات کشور نمایندگان را تهدید می‌کنند تا استیضاح رئیس جمهور را امضا نکنند.

"الویرا سورابالدیوا" درباره مخالفت خود از انتصاب جباراف به نخست وزیری چنین گفت: "من مخالف انتصاب وی هستم زیرا طرفداران جباراف غارتگر هستند.

وی ادامه داد: در این جلسه بسیاری از نمایندگان به این دلیل حضور ندارند که نمی‌خواهد رئیس جمهور را استیضاح کنند.

در حال حاضر در قرقیزستان به دلیل عدم حضور نیروهای امنیتی دچار هرج و مرج شده و برخی از مراکز تجاری و دولتی مورد تهاجم افراد ناشناس قرار گرفته است.

نخست وزیر موقت تاکنون تعیین نشده و رئیس جمهور نیز استعفا نداده است، چندین شورای هماهنگی تشکیل شده است که در تلاش هستند تا کشور را به یک کانال قانونی سوق دهند اما تاکنون این امر ممکن نبوده است.

امروز فقط پارلمان به عنوان قدرت قانونی باقی مانده است،با اینکه نمایندگان جلسه‌ای برگزار کردند اما به علت اینکه به حد نصاب لازم برای تصمیم گیری نرسیدند در نتیجه جلسه دیشب هم بدون نتیجه به پایان رسید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها