کامالا هریس برنده مناظره با مایک پنس شد

نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان حاکی است که از نظر مردم آمریکا، کامالا هریس معاون جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پیروز مناظره با مایک پنس همتای جمهوریخواه خود بوده است.

کامالا هریس برنده مناظره با مایک پنس شد
کد خبر: 437622
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۰۹:۳۴:۱۸

اعتمادآنلاین| نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان حاکی است که از نظر مردم آمریکا، کامالا هریس معاون جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، پیروز مناظره با مایک پنس همتای جمهوریخواه خود بوده است.


این نظرسنجی نشان داد که از هر 10 آمریکایی تقریبا 6 نفر (59 درصد) گفتند که هریس پیروز این مناظره بود، در حالی که 38 درصد از عملکرد بهتر پنس در مناظره دیشب خبر دادند.

این نتایج تقریبا با سطح انتظارات رای دهندگان قبل از مناظره مطابقت داشت. در مصاحبه ای که قبل از مناظره انجام شد، 61 درصد از رای دهندگانی که نظرسنجی نیز از همان ها انجام شد، گفتند که انتظار دارند هریس پیروز این مناظره باشد، در حالی که این رقم برای پنس تنها 36 درصد بود.


هریس میزان محبوبیتش را در میان مردم آمریکا افزایش داد، به طوری که در مصاحبه قبل از مناظره، 56 درصد گفتند که نظری مثبت به وی دارند که این میزان پس از مناظره به 63 درصد رسید. اما برای پنس این رقم تغییری نکرد و نظر مساعد مردم آمریکا نسبت به وی، قبل و بعد از مناظره روی عدد 41 درصد ایستاد.


هر دو نامزد معاون ریاست جمهوری آمریکا در سطحی گسترده برای احراز منصب رئیس جمهوری واجد شرایط تلقی می شوند، به طوری که 65 درصد از آمریکایی ها گفتند که پنس برای عهده داری مقام فرمانده کل قوا صلاحیت دارد چنانچه لازم به این کار باشد و 63 درصد نیز هریس را برای این پست مناسب دانستند.


مناظره همتایان انتخاباتی دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات که در صورت پیروزی، معاون اول رئیس جمهوری خواهند شد، بامداد چهارشنبه برگزار شد.


مناظره بعدی بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن رقیب دموکراتش است که 15 اکتبر (24 مهرماه) برگزار می شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها