کد خبر: 437656
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۱۱:۳۴:۱۴
| |

حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحتی ندارد

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه با حضور نظامی در خلیج فارس تنها در حفظ ثبات و صلح قطر سهیم نیست بلکه در حفظ ثبات و صلح در تمام خلیج فارس سهم به سزایی دارد.

حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحتی ندارد
کد خبر: 437656
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۱۱:۳۴:۱۴

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: ترکیه تا ابد در سوریه باقی نخواهد ماند و به محض اینکه به یک راه حل دائمی دست یابیم این کشور را ترک خواهیم کرد.

اردوغان در ادامه افزود: به استثنای طرف‌هایی که به دنبال ایجاد آشوب و تنش هستند، کسی نباید از حضور ترکیه و سربازان آن در خلیج فارس ناراحت شود.

وی همچنین تصریح کرد: ترکیه با حضور نظامی در خلیج فارس تنها در حفظ ثبات و صلح قطر سهیم نیست بلکه در حفظ ثبات و صلح در تمام خلیج فارس سهم به سزایی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه عنوان داشت: طرف‌هایی که عزم و قاطعیت ما را در شرق مدیترانه دیدند، متوجه شدند که نمی‌توانند ترکیه را به عقب‌نشینی مجبور کنند و امروز مجبور هستند به فراخوان‌های ما برای رایزنی گوش فرا دهند.

وی ادامه داد: این مشروعیت (دولت وفاق ملی لیبی) است که در لیبی پیروز خواهد شد و کودتاگران در نهایت شکست خواهند خورد.

اردوغان اظهار داشت، ارمنستان تلاش دارد پس از شکست سنگین از آذربایجان، ترکیه را یکی از طرف‌های درگیر نشان دهد و این امر دال بر وضعیت بد و ناامیدی است که در آن به سر می‌برد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: ما به همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، حمایت از دموکراسی و پایان دادن به حالت بی‌ثباتی ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها