حمیدرسایی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

فرد انقلابی نباید بابت انقلاب 57 پشیمان باشد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب 57 است، پشیمان نباشد.

فرد انقلابی نباید بابت انقلاب 57 پشیمان باشد
کد خبر: 437775
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۸ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که برای ریاست جمهوری مطرح می‌شود در گذشته خود کارنامه‌ای داشته است، باید در آن عملکرد و کارنامه این شاخصه‌ها برجسته باشد تا بتوان به آن فرد انقلابی گفت، مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب 57 است، پشیمان نباشد.

«حمیدرسایی»، فعال سیاسی، در توضیح معیار جوان و انقلابی بودن که از جمله معیارهای مطرح شده برای رئیس جمهور آینده از سوی اصولگرایان مطرح می شود، گفت: شاخصی که رهبر معظم انقلاب در بیانیات خود به آن اشاره کردند تنها شاخص مورد نیاز برای انتخابات 1400 نیست، اما از شاخصه‌های مهم محسوب می‌شود. در خصوص جوان بودن از نظر رهبر معظم انقلاب، همانطور که خود ایشان هم فرمودند شهید حاج قاسم سلیمانی جوان بودند؛ یعنی آن چه که ملاک است وجود توانایی، تحرک، چابکی و روحیه خستگی ناپذیری و جهادی در راس قوه مجریه، است.

این نماینده سابق مجلس افزود: طبیعی است اگر چنین روحیه‌ای به اقتضای سن و سال جوانی هم نزدیک باشد، بسیار مناسب‌تر است. البته این روحیه در فردی که تا حدودی پا به سن گذاشته و صاحب تجربه است، منفعت مضاعفی دارد. بنابراین نمی‌شود در مورد ویژگی جوانی به صورت صفر یا صدی اظهارنظر کرد چراکه بستگی به فرد مورد نظر و شرایط او، دارد.

رسایی در توضیح معیار انقلابی بودن و اینکه چه شاخصه‌هایی نشان‌دهنده انقلابی بودن کاندیداهای 1400 است، تصریح کرد: در خصوص این شاخصه، کاندیدای مورد نظر نه در حرف و شعار و ادعا که باید در کارنامه و عمل خود این ویژگی‌هایی را داشته باشند تا براساس آن، انقلابی بودن معنا و مفهوم پیدا کند.

مدیر مسئول هفته‌نامه 9 دی در تبیین این شاخصه ها گفت: قاعدتا فردی که برای ریاست جمهوری مطرح می‌شود در گذشته خود کارنامه‌ای داشته است، باید در آن عملکرد و کارنامه این شاخصه‌ها برجسته باشد تا بتوان به آن فرد انقلابی گفت، مثلا انقلابی کسی است که از گذشته خود، که همسو بودن با آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب 57 است، پشیمان نباشد.

این نماینده دوره هشتم و نهم مجلس ادامه داد: همچنین فرد انقلابی باید کارآمد و توانمند باشد، اگر قبل از این مسئولیتی داشته، باید در آن جایگاه موثر بوده باشد. یک فرد انقلابی باید مردمی و به دور از اشرافیت اقتصادی و سیاسی باشد، یک رجل سیاسی مغرور و به اصطلاح عصا قورت داده که توانایی ارتباط با مردم ندارد، حتما انقلابی نیست. همچنین کسی که در بهترین نقاط تهران و در بهترین خانه‌ها زندگی می‌کند، نمی‌تواند ادعای انقلابی بودن، داشته باشد، همچنان که امام خمینی (ره) در این مورد می‌فرمایند که جنس این انقلاب، از جنس مستضعفین بود. استکبارستیزی که از جمله ممیزه‌های انقلاب اسلامی است، یکی دیگر از ویژگی‌های یک کاندیدای انقلابی است البته این به معنای، دشمنی با دنیا نیست.

رسایی در توضیح شاخصه‌های انقلابی به خودباوری اشاره کرد و گفت: خودباوری و اعتماد به توان داخلی یکی از معیارهای اصلی یک فرد انقلابی است کسی که چشمش به غرب است، نسبتی با انقلاب ندارد. همچنین به دلیل اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بوده است باور به ایدئولوژی اسلام به عنوان یک ایدئولوژی برتر، از جمله معیارهای انقلابی بودن است.

این نماینده ادوار مجلس در پایان در پاسخ به اینکه در حال حاضر فردی با معیارهایی که مطرح شد، وجود دارد؟ یادآور شد: بله چهره‌هایی هستند و در این زمینه دست‌مان خالی نیست.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها