کد خبر: 437825
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دیگر می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید که بند کفش‌‌تان را ببندد

دستیار گوگل یا google assistant قابلیتی است که به گوشی‌های کاربران اضافه شده تا به وسیله آن بتوانند تنها با فرمان صوتی به برنامه‌های مورد نظر خود دست یابند یا از این طریق کارهای درون‌برنامه‌ای را انجام دهند.

دیگر می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید که بند کفش‌‌تان را ببندد
کد خبر: 437825
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- دستیار گوگل به دلیل قابلیت‌ها و عملکردهای خود در سری دستگاه‌های گوگل هوم (Google Home) و نست (Nest) قرار می‌گیرد، اما گوگل اکنون امکان استفاده از دستیار گوگل (Google Assistant) را برای انجام بیشتر کارها در برنامه‌های تلفن همراه‌تان فراهم کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، اکنون می‌توانید هر برنامه‌ای را از طریق دستیار گوگل در دستگاه اندروید جست‌وجو و آنها را باز کنید. این برنامه بسیار مفید به نظر می‌رسد. ما فقط در مورد کارهای ساده‌ای چون باز کردن برنامه‌های مختلف صحبت نمی‌کنیم بلکه دستیار گوگل برای انجام سایر دستورات دقیق کاربر نیز مفید است. شما حتی می‌توانید از دستیار گوگل درخواست کنید که بند کفش‌تان را ببندد.

دستیار گوگل

برای مثال اگر یک جفت کفش ورزشی نایک اداپت (Nike Adapt) داشته باشید، می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید بندهای کفش‌تان را محکم کند. شما با گفتن جمله «سلام گوگل، بند کفش‌های من را با نایک اداپت ببند» خواهید دید که بندهای کفش سفت می‌شود. اگر به نظرتان گفتن این جمله کمی طولانی است، می‌توانید میان‌برهای صوتی ایجاد کنید تا روند کار ساده شود. فرمان قبلی را می‌توانید با جمله «سلام گوگل، کفش‌های من را ببند» کوتاه‌تر کنید.

همچنین می‌توانید کارهای درون برنامه‌‌ را با دستیار گوگل انجام دهید؛ به عنوان مثال می‌توانید بگویید: «سلام گوگل، پتوهای نرم را در اتسی (فروشگاه آنلاین Etsy) پیدا کن.» این کار باعث می‌شود بدون چرخیدن در منوهای دیگر مستقیماً به داخل برنامه مورد نظر خود بروید. همچنین از این ویژگی می‌توانید برای باز کردن صفحه یک فرد مشهور در اسنپ‌چت یا شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنید؛ مثلاً می‌توانید بگویید: «سلام گوگل، صفحه سلنا گومز را در اسنپ‌چت باز کن» و این برنامه شما را مستقیماً به صفحه پروفایل آن ستاره مشهور منتقل می‌کند تا بتوانید آخرین پست‌ها و استوری‌های او را ببینید.

assistant

باید گفت کارکردهای دستیار گوگل فقط به برنامه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از طریق دستیار گوگل از بازی‌های مرتبط به تناسب اندام استفاده کنید. باز کردن برنامه MyFitnessPal و ورود به سیستم رژیم روزانه ممکن است اغلب کاری دشوار باشد، اما وقتی فقط به گوشی خود بگویید: «سلام گوگل، خوردن یک اسموتی توت‌فرنگی را در MyFitnessPal وارد کن» این کار برای شما بسیار آسان‌تر می‌شود. به این ترتیب دیگر خوراکی را که برای صبحانه خورده‌اید فراموش نمی‌کنید و کل کالری روزانه خود را حساب می‌کنید.

امکانات این برنامه تقریباً نامحدود است. شما می‌توانید از طریق دیسکورد (Discord) به شخص خاصی پیام دهید، موجودی حساب خود را از طریق مینت (Mint) بررسی کنید، از پست‌میتس (Postmates) یک میان‌وعده سفارش دهید و حتی از زمان رسیدن سفارش‌تان از فروشگاه والمارت (Walmart) مطلع شوید. همه این دستورالعمل‌ها فقط با صدای شما اجرا می‌شود.

شما با گفتن «سلام گوگل، میان‌برهای من (My shortcuts) را نشان بده» به منوی تنظیمات هدایت می‌شوید تا بتوانید میان‌برهای موجود را مشاهده و میان‌برهای جدیدی ایجاد کنید. این قابلیت تازه باعث می‌شود که دسترسی به بسیاری از برنامه‌های شما با هندزفری انجام شود و کارها بسیار سریع‌تر از قبل صورت گیرد. استفاده از دستیار گوگل سرعت رسیدن به هدف مورد نظر را برای شما بسیار کوتاه می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها