کد خبر: 437919
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

افزایش آمار خودکشی؛ هدیه واشینگتن برای جوانان عراقی

آمارها از افزایش شدید میانگین خودکشی در میان جوانان عراقی در مقایسه با سال‌های پیش از اشغال این کشور توسط ارتش آمریکا حکایت دارند.

افزایش آمار خودکشی؛ هدیه واشینگتن برای جوانان عراقی
کد خبر: 437919
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آمارها از افزایش شدید میانگین خودکشی در میان جوانان عراقی در مقایسه با سال‌های پیش از اشغال این کشور توسط ارتش آمریکا حکایت دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس آمار منتشرشده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی المانیتور، شمار خودکشی‌ها در میان جوانان عراقی نسبت به دوره پیش از سقوط بغداد به دست ارتش آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این آمار که به استناد اطلاعات دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد تهیه شده، تنها ظرف هشت ماه اول سال میلادی جاری (اول ژانویه تا 30 آگوست 2020) 298 مورد خودکشی در عراق به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 2003 رقم بالایی است.

المانیتور با استناد به پایش آماری که دولت عراق برآورد کرده نوشت: مجموع خودکشی‌ها (بدون احتساب منطقه کردستان عراق) از 319 مورد در سال 2003 به 519 مورد در سال 2019 رسیده است.

این پایگاه خبری در عین حال عنوان کرد این ارقام می‌تواند حداقل آمار موجود محسوب شود، زیرا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط اجتماعی برای جلوگیری از بازخوردهای منفی علت مرگ فرزندشان را چیزی جز خودکشی اعلام می‌کنند، از این رو امروز شاهد افزایش قابل توجه آمار مرگ‌های ناگهانی (سکته و...) در عراق هستیم.

در این گزارش همچنین ببنا بر گزارش سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) آمده است، 11.7 درصد از جمعیت عراق یعنی رقمی بیش از 4.5 میلیون نفر در نتیجه شیوع ویروس کرونا و تبعات اجتماعی و اقتصادی مرتبط با آن زیر خط فقر رفته‌اند. بنابراین مجموعاً 31.7 درصد از مردم عراق زیر خط فقر زندگی می‌کنند، این در حالی است که این رقم در سال 2018 تنها 20 درصد بود.

از سویی آمار بیکاری در عراق از میانگین 9 درصد در سال 1999 به 13 درصد در سال 2019 رسیده است.

به گفته کارشناسان، افزایش مستمر میانگین بیکاری یکی از علل اصلی افزایش خودکشی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها