کد خبر: 437949
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۰۹:۱۰
| |

واکنش اسبقیان به سلامتی ورزشکاران جانباز ایران

سید شروین اسبقیان رییس فدراسون جانبازان و معلولین، درباره حفظ سلامتی و ایمنی ورزشکاران، در دوران کرونا گفت: اگر احساس کنیم با برگزاری مسابقات و اردوها سلامتی ورزشکاران به خطر می افتد،  در خصوص برگزاری اردوها و مسابقات سخت گیرانه تر عمل خواهیم کرد. زیرا سلامتی ورزشکاران از کسب مدال طلا برای ما مهم تر است.

واکنش اسبقیان به سلامتی ورزشکاران جانباز ایران
کد خبر: 437949
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۰۹:۱۰

اعتمادآنلاین| رییس فدراسون جانبازان و معلولین گفت: هفته جاری جلسه ای را با رییس انجمن دوومیدانی و کمیته داوران بر گزار خواهیم کرد و اگر احساس کنیم حقی از ورزشکاران دوومیدانی کار در مرحله اول رکوردگیری پایمال شده، رسیدگی خواهد شد.

سید شروین اسبقیان درباره مشکلات و نقطه نظرات برخی از دوومیدانی کاران نسبت به عملکرد بهمن رضایی در خصوص انتخاب ورزشکاران در مرحله اول رکوردگیری اظهار کرد: در این خصوص نامه هایی را از برخی ورزشکاران دوومیدانی کار نسبت به عملکردشان در مرحله اول رکوردگیری دریافت کردیم که به منظور رسیدگی به نقطه نظرات و مشکلات ورزشکاران دوومیدانی کار قرار است در هفته جاری جلسه ای را با حضور رییس انجمن دوومیدانی، کمیته داوران و بخش تخصصی و فنی فدراسیون داشته باشیم و نتایج ورزشکاران را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: اگر احساس کنیم حقی پایمال شده است، نتایج با رعایت تمام قوانین و مقررات تجدید نظر و بررسی های لازم انجام خواهد شد.

اسبقیان تصریح کرد: سیاست فدراسیون هماهنگ و منطبق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان است و ما آن چیزی را که در هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مصوب شده است، ملاک عمل قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری مسابقات بعد از ماه ها تعطیلی اردوها ایجاد انگیزه و نشاط و شادابی در بین ورزشکاران با رعایت پروتکل های بهداشتی بود، در مرحله اول رکوردگیری نیز بیش از 42 ورزشکار حضور داشتند و تلاش فدراسیون این بود که مسابقات با رعایت عدالت برگزار شود. به هر صورت اگر نقطه نظراتی نیز وجود داشته باشد، نتایج طبق مدارک و مستندات رسیدگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: رشته تخصصی خود من دوومیدانی است و سالها به عنوان ورزشکار و مربی در مسابقات مختلف فدراسیون دوومیدانی شرکت کردم و حتی سالها به عنوان مربی ورزشکاران دوومیدانی جانبازان و معلولان استان اردبیل فعالیت می کردم و نسبت به دوومیدانی کاران معلول شناخت کامل دارم. بنابراین دوستان مطمئن باشند که اگر موضوعی مطرح باشد تخخصی بررسی می شود تا حقی پایمال نشود.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: هدف ما از برگزاری مسابقات ایجاد انگیزه بین ورزشکاران دوومیدانی کار در شرایطی است که بیماری کرونا را تحمل می کنیم و این مساله کار را سخت و پیچیده می کند.

اسبقیان با بیان این که اولویت اصلی ما حفظ سلامتی و ایمنی ورزشکاران است، گفت: در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، آن چیزی را که رییس کمیته ملی پارالمپیک مدنظر داشتند حفظ سلامتی ورزشکاران بود، اگر احساس کنیم با برگزاری مسابقات و اردوها سلامتی ورزشکاران به خطر می افتد، در خصوص برگزاری اردوها و مسابقات سخت گیرانه تر عمل خواهیم کرد. زیرا سلامتی ورزشکاران از کسب مدال طلا برای ما مهم تر است و دوست نداریم با برگزاری مسابقات و اردوها، خانواده ها را عزادار کنیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین در خصوص انتقاد برخی از دوومیدانی کاران پارالمپیکی نسبت به عملکرد بهمن رضایی افزود: رضایی در کنار سایر مربیان و زحمتکشان دوومیدانی نقش زیادی در قهرمانی و کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشور داشته و رشته تخصصی او دوومیدانی و از پیشکسوتان این رشته است و تخصص کافی در این رشته دارد. به هر صورت اگر احساس کنیم حقی از کسی پایمال شده پس از صحبت با ورزشکاران و مربیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در جایی که نیاز به تذکر و اصلاح باشد، این کار را انجام خواهیم داد.

وی در پایان همچنین درباره مهاجرت برخی از دوومیدانی کاران معلول به سایر کشورها نیز گفت: آن چه را که می دانم، تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی دست به دست هم دادند تا مشکلاتی را برای تمام حوزه ها ایجاد کند در چنین شرایطی باید با مسوولین هم دل و همراه باشیم. بدون شک همراهی مردم، مسوولان و ورزشکاران در چنین شرایط بحرانی سبب می شود تا تمام مشکلات حل و فصل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها