کد خبر: 437970
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | رسانه‌های سوئدی نسبت به پایان بحران کرونا در چین شک و تردید دارند

چرا در شرایطی که ویروس کرونا سرتاسر جهان را درمی‌نوردد، در چین همه چیز تغییر کرده و هیچ خبری نه از مرگ‌ومیر و نه حتی ابتلا نیست؟

ویروس کرونا | رسانه‌های سوئدی نسبت به پایان بحران کرونا در چین شک و تردید دارند
کد خبر: 437970
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چرا در شرایطی که ویروس کرونا سرتاسر جهان را درمی‌نوردد، در چین همه چیز تغییر کرده و هیچ خبری نه از مرگ‌ومیر و نه حتی ابتلا نیست؟

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های سوئدی طی گزارش‌های مختلفی ابهاماتی در مورد از بین رفتن موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا مطرح کرده‌اند.

پایگاه عرب‌زبان مرکز داده‌های سوئد خبر داد، رسانه‌های سوئدی راجع به پدیده محو شدن هر نوع ابتلا و مرگ‌ومیری در چین آن هم در حالی که مردم جهان گرفتار موج‌های اول و دوم این بیماری شده‌اند از شبهاتی سخن به میان آورده‌اند.

روزنامه سوئدی اکسپرسین در گزارشی نوشت: وضعیت حاکم بر چین و اینکه به طور کامل از وجود ویروس پاک شده مبهم و مشکوک است به خصوص که این ویروس کشنده تمامی جهان را در تسخیر خود در آورده است.

در ادامه این گزاش آمده است، هرچند روزبه‌روز بر شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در سرتاسر جهان افزوده می‌شود، از دیگر سو اما مردم چین مشغول گذراندن تعطیلات آخر هفته طلایی خود هستند در حالی که حتی یک مورد ابتلا هم از آنجا گزارش نمی‌شود.

شرایط در کشور به حالت عادی بازگشته و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری، اجتماعی و ورزشی در کشور یک میلیارد و اندی نفره که فاصله‌گذاری در آن به هیچ وجه قابل اجرا نیست از سر گرفته شده است.

این مساله حیرت‌انگیز در عین حال بسیاری را هم نگران کرده و از همین رو سناریوها و روایت‌های گوناگونی در مورد رمز و رازهای چینی ویروس کرونا به میان آمده است.

در ادامه گزارش با استناد به گزارش نیویورکر آمده است: در شرایطی که روسیه جنجال بزرگی بر سر واکسن خود به راه انداخته است، حاکمان سرزمین اژدها در سکوت کامل و بدون منتظر ماندن برای نتایج دور سوم آزمایش‌های واکسن‌شان، در حال تزریق واکسن به مردم خویش هستند، بی‌آنکه سخنی از این واکسن به میان آورند یا نتایج آن را اعلام کنند.

با این همه، چهره پاک‌سازی‌شده‌ای که از چین در مواجهه با ویروس کرونا به ما می‌رسد شک و تردیدهای دیگری را هم برمی‌انگیزد.

از سوی دیگر، از ماه مه گذشته سرویس اطلاعات آمریکا پکن را به دستکاری آمارها متهم کرد؛ به گفته سرویس‌های اطلاعاتی رهبری جمهوری خلق چین عامدانه حجم واقعی شیوع ویروس کرونا را در کشور مخفی نگه داشته است و اکنون نیز بر شکل‌گیری موج دوم این بیماری و موج‌های دیگر در کشور سرپوش می‌گذارد تا ابهامات و پرسش‌ها در مورد چرایی وقوع چنین اتفاقی افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها