بازی با جان انسان‌ها برای یک مشت ریال!

اگرچه برای برگزاری لیگ‌ها این توجیه وجود دارد که عواید مسابقات و قراردادها به جیب بازیکنان و ورزشکاران واریز می‌شود اما بازی با جان انسان‌ها و قهرمانان ایران چند ریال ارزش دارد؟

بازی با جان انسان‌ها برای یک مشت ریال!
کد خبر: 437984
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۲:۲۹

اعتمادآنلاین| ستاد مقابله با کرونا در ورزش با تشکیل جلسات مختلف و با حضور روسای فدراسیون‌ها شرایط برگزاری اردو و لیگ را در رشته‌های مختلف اعلام می‌کند. در این خصوص پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده که سایت فدراسیون پزشکی - ورزشی این دستورالعمل‌ها را روی خروجی خود قرار داده اما این سوال مطرح می‌شود که با افزایش شمار مبتلایان به کرونا لزوم برگزاری لیگ‌ها چیست؟

این روزها که تجمع افراد ممنوع است و خیلی از شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند، تعداد زیادی از روسای فدراسیون‌ها از ستاد مبارزه با کرونا درخواست برگزاری لیگ را داشته‌اند؛ این در حالی است که تعداد مبتلایان به کووید 19 با برگزاری لیگ‌ها در بین ورزشکاران هم زیاد شده و می توان انتظار یک فاجعه داشت.

آمار نگران‌کننده از افزایش مبتلایان به کرونا در لیگ ایران

با وجود اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای رشته‌های مختلف اعلام شده و نماینده وزارت ورزش در نشست ستاد مبارزه با کرونا تاکید بر اجرای این پروتکل‌ها در زمان برگزاری اردو و لیگ دارد اما به نظر می‌رسد خیلی از این دستورالعمل‌ها اجرایی نمی‌شود.

همانطور که در خبرها اشاره شده با برگزاری لیگ‌ها تست کرونا خیلی از بازیکنان و اعضای کادر در رشته‌های مختلف مثبت شده که می‌توان به فوتبال و همینطور تیم‌های والیبال شهرداری ورامین و سایپا اشاره کرد. در حال حاضر تعداد 23 نفر از اعضای تیم ورامینی به کرونا مبتلا شده‌اند. تیرماه امسال نیز تست چند بازیکن سایپا مثبت شده بود. علاوه بر این 2 تیم خبرهایی نیز مبنی بر چند تست مثبت کرونا در دیگر تیم‌های والیبال شنیده شده است.

با برگزاری ادامه لیگ‌ها قطعا شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت و این موضوع به قدری نگران‌کننده است که این سوال را مطرح می‌کند که برگزاری لیگ به چه قیمتی؟

بازی با جان انسان‌ها برای یک مشت ریال!

ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مجوز برگزاری مسابقات لیگ کشتی را نیز اعلام کرد. اگرچه فعلا خبری در خصوص مثبت شدن تست کرونا کشتی‌گیران مطرح نشده اما یک رشته پربرخورد است که در آن ورزشکاران ارتباط بسیار نزدیکی بهم دارند. همین موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. البته، این نگرانی در مورد سایر ورزش های انفرادی و تیمی نیز وجود دارد.

شمار مبتلایان به کووید 19 در کشور بسیار بالاست و تهران نیز یکی از شهرهایی است که در وضعیت قرمز قرار دارد. با این وجود شاهد برگزاری لیگ‌های مختلف هستیم که در خیلی از آنها پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق رعایت نمی‌شود.

اگرچه برای برگزاری لیگ‌ها این توجیه وجود دارد که عواید مسابقات و قراردادها به جیب بازیکنان و ورزشکاران واریز می‌شود اما بازی با جان انسان‌ها و قهرمانان ایران چند ریال ارزش دارد؟ آیا لازم است سلامت قهرمانان را برای یک مشت ریال به خطر انداخت؟ اگر جان یک ورزشکار در اثر این بیماری به مخاطره افتاد، آن گاه چه باید کرد و چه باید گفت؟

البته با توجه به فرصت کمی که برای المپیک و پارالمپیک و مسابقات کسب سهمیه باقیمانده، نگرانی روسای فدراسیون‌ها برای شروع اردوها و تمرینات قابل درک است اما مشخص نیست چرا اصرار زیادی برای برگزاری لیگ‌ها یا اقدامات غیر ضرور مشابه وجود دارد؟ به نظر می‌رسد با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش باید فکر اساسی کنند تا بیشتر از این با جان انسان‌ها بازی نشود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها