نویسنده استرالیایی به جاسوسی چین متهم شد

ای‌بی‌سی گزارش داد، «یانگ هنگون»، نویسنده استرالیایی متولد چین و مفسر سیاسی طرفدار دموکراسی، بعد از دو سال بازداشت، به طور رسمی در چین متهم به جاسوسی شده است.

نویسنده استرالیایی به جاسوسی چین متهم شد
کد خبر: 438130
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۷:۰۳:۰۹

اعتمادآنلاین| ای‌بی‌سی گزارش داد، «یانگ هنگون»، نویسنده استرالیایی متولد چین و مفسر سیاسی طرفدار دموکراسی، بعد از دو سال بازداشت، به طور رسمی در چین متهم به جاسوسی شده است.

وکیل آقای هنگون به این شبکه گفت که یانگ روز چهارشنبه محکوم شده است. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که "از مصاحبه با رسانه خارجی شدیداً منع شده است".

در عوض همسر یانگ به ای‌بی‌سی گفت که همسرش همه‌چیز را انکار می‌کند، این محکومیت را به چشم آزار سیاسی می‌بیند و از "بدرفتاری ذهنی" به دنبال "اقامت شش ماهه تحت نظارت" شکایت دارد.

همسر یانگ توضیح داد: او به طور رسمی از سوی دادگاه متهم شناخته شد و مطابق با توصیه کیفرخواست، مقامات نیز پنج جرم را برای او ذکر کردند. با این حال، بنا بر توافق محرمانه، وکیل نمی‌تواند هیچ‌گونه جزئیاتی را افشا کند.

یانگ در ژانویه 2019، زمانی که به خاطر مسائل مربوط به ویزا وارد چین شد، بازداشت شد. این مرد 55 ساله که گفته می‌شود کارمند سابق وزارت خارجه چین است، از تابعیت استرالیا برخوردار است. اسکات ماریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفته که این کشور در حال فشار برای یک فرآیند شفاف، عادلانه و منصفانه در پرونده یانگ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها