کد خبر: 438136
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۸:۰۰:۴۲
| |

نادر قاضی‌پور، نماینده سابق مجلس:

طرح اصلاح قانون انتخابات شائبه محدودسازی افراد برای حضور را دارد

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه طرح طوری نگارش شده که شائبه محدودسازی افراد برای حضور در انتخابات پیرامون آن مطرح است، گفت: از مجلس انتظار می‌رود با دوراندیشی به موضوع انتخابات نگاه‌ کند و اینگونه نباشد که چنین طرح مهمی مانند برجام در زمان کوتاهی تصویب شود.

طرح اصلاح قانون انتخابات شائبه محدودسازی افراد برای حضور را دارد
کد خبر: 438136
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۸:۰۰:۴۲

اعتمادآنلاین| نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که تعریف درستی از رجل سیاسی در کشور نداشته باشیم، اصلاح قانون انتخابات با پختگی همراه نخواهد بود.


نادر قاضی‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، اظهار کرد: بررسی قوانین انتخابات نیازمند زمان کافی است، بنابراین باید سه سال قبل از انتخابات بررسی چنین طرح‌هایی در دستور کار مجلس باشد تا بتوان به پختگی آن معتقد بود.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده پرداختن به طرح‌های انتخاباتی آن هم در ماه‌های منتهی به انتخابات محصول خوبی نخواهد داشت، تصریح کرد: پس از تصویب هر قانونی برای انتخابات باید ابتدا رجل سیاسی به درستی تعریف شود.

قاضی‌پور با انتقاد از محدود کردن سن کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در تاریخ اسلام نخبگانی 12 ساله و 14 ساله داریم که ضمام برخی امور را به دست گرفته‌اند و از سوی دیگر مجتهدان بنامی در سنین صغر و زیر 15 سال به اجتهاد رسیده‌اند، همچنین مجتهدانای در سنین بالا داریم که فتواهای روز می‌دهند و جهانی را رهبری می‌کنند، با این تفاسیر چه معیاری برای کم و زیاد کردن سن کاندیداها برای انتخاب اصلح وجود دارد؟

وی با تأکید براینکه ملاک‌های تعیین‌شده برای کاندیداتوری در این طرح مورد نقد است، خاطرنشان کرد: افرادی به دلیل استطاعت مالی خارج از کشور رفته و مدرک تحصیلی گرفته‌اند، اما عده‌ای در کشور مانده و کار کردند و نتوانستند مدرک تحصیلی خود را بالا ببرند، حال چون مدرک دکترا و ارشد ندارند نباید ثبت‌نام کنند؟

نماینده مردم ارومیه در ادوار مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه باید چهارچوب رجال سیاسی تصویب شود تا موضوعات دیگر پیرامون آن اصلاح شود، گفت: اصلاح قانون انتخابات نیازمند زمان کافی است که قطعاً به ریاست جمهوری سیزدهم نمی‌رسد.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه طرح طوری نگارش شده که شائبه محدودسازی افراد برای حضور در انتخابات پیرامون آن مطرح است، اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با دوراندیشی به موضوع انتخابات نگاه‌ کند و اینگونه نباشد که چنین طرح مهمی مانند برجام در زمان کوتاهی تصویب شود.

وی گفت: نبود احزاب در کشور کارهای انتخاب در کشور را به مسئله‌ای سخت تبدیل کرده که اگر در قوانین آن دقت نشود، کشور دچار مشکلات خواهد شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها