ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما:

دعا می‌کنم خدا احمدی‌نژاد را به ما برگرداند

رئیس اسبق صداوسیما گفت: افسوس که برخی اتفاقات البته قابل ریشه‌یابی هم هست و اگر نمی‌گذاشت این اتفاق بیفتد این کشور از خدمات ارزشمندی که می‌توانست انجام دهد محروم نمی‌شد و همیشه دعای من این هست که خداوند احمدی‌نژاد را به ما برگرداند.

دعا می‌کنم خدا احمدی‌نژاد را به ما برگرداند
کد خبر: 438138
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس اسبق صداوسیما می‌گوید: معتقدم انتخابات ریاست جمهوری یک فضایی ایجاد می کند که آدم‌ها می‌توانند با مردم حرف بزنند و اگر اتفاقاً کسی توانست با مردم حرف بزند و راه حل‌هایش را بگوید و موانع را به بدون سانسور و روتوش به مردم بگوید مردم همراهی می‌کنند.


عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک برنامه اینترنتی به نام (رو در رو) به پرسش‌هایی در خصوص سیاست داخلی کشور و برخی سیاسیون پاسخ داد.

ضرغامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا آبان 58 که لانه جاسوسی تسخیر شد، در کشور ما اتفاقات زیادی افتاد که هر کدام آنها می‌توانست یک انقلاب را نابود کند و بعد از آن معلوم شد هماهنگی و کارهای عملیاتی این غائله‌ها در لانه جاسوسی صورت می‌گرفت.

افشای رفتار آمریکا و تعمیق تفکر استکبارشناسی و استکبارستیزی مردم خیلی به افشای عمومی مردم کمک کرد و اگر حادثه تسخیر لانه نبود، ضرباتی که از آمریکا می‌خوردیم حتماً سنگین‌تر بود.

رئیس اسبق صداوسیما در پاسخ به عباس عبدی پیرامون اظهاراتش با این مضمون که ضرغامی در جریان اشغال لانه سال اولی بود، تصریح کرد: ایشان راست می‌گوید چون ما جزو سال اولی‌ها بودیم و نقش ما به اندازه نقش شما نبود، ولی شما که نقش اصلی داشتید و رئیس بودید، مقداری جایگاه خودتان را هم حفظ کنید و نگذارید فقط ضرغامی علیه آمریکا حرف بزنند و شما هم چهار جمله بگویید.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که آیا عباس امیرانتظام جاسوس بود یا خیر، اظهار داشت: دستگاه قضایی آن موقع همواره نیروهای چپ بودند و با توجه به اسنادی که آن موقع درآمد، جاسوسی امیر انتظام قطعی شد و حکم هم در موردش صادر شد.

وی ادامه داد: برخی از اصلاح‌طلبان مثل آقای محمد خاتمی اشاره به این داشتند که اتهامات امیر انتظام به معنای جاسوسی نیست ولی قرائت دستگاه قضایی کشور که جریانات مختلف عمدتاً چپ سیاسی جزو آن بودند، موید مسئله جاسوسی بود.

ضرغامی در پاسخ به پرسشی در مورد چگونگی ورودش به سپاه، بیان داشت: اول جنگ و در ‌دوران دانشجویی چون در برنامه رادیویی سپاه بودم، بخش زیادی از آن دوران را به جبهه می رفتیم و گزارش‌های جنگی تهیه می‌کردیم و سابقه من در صداوسیما به 21 سالگی بر می‌گردد. بعد احساس کردم که می‌توانم کارهای جدی‌تری انجام دهم؛ لذا در حوزه تحقیقات و تولید صنایع موشکی وارد شدم و به وزارت سپاه و صنایع سپاه گرایش پیدا کردم و اولین کسی که من را به این سمت آورد، آقای علی‌عسگری بود.

ضرغامی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات 1400 گفت: اتفاقاً صریح‌ترین حرف را در این قصه من زده ام و گفته‌ام که در نیمکت جمهوری اسلامی برای هر کاری از جمله ریاست جمهوری هستم. آدم روی نیمکت هم با کت و شلوار نمی‌نشیند و آماده می‌نشیند و معنایش این است که من حداقل یک سال هست که در طول هفته به طور مستمر و مرتب حداقل در حوزه اقتصاد با جوانانی که تشکل دارند، عمدتاً به درخواست خودشان جلسه داشته‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای پوششی خواهید بود نیز گفت: نه پوششی و نه داربستی و نه اجاره‌ای هستیم و دلیل اینکه تکلیفم با این‌ها روشن است اینکه عضو هیچ حزب و گروه و قبیله و سازمانی نیستم و هیچکس با من به عنوان یک فرد خاص رابطه مشخص ندارد. معتقدم انتخابات ریاست جمهوری یک فضایی ایجاد می کند که آدم‌ها می‌توانند با مردم حرف بزنند و اگر اتفاقاً کسی توانست با مردم حرف بزند و راه حل‌هایش را بگوید و موانع را به بدون سانسور و روتوش به مردم بگوید مردم همراهی می‌کنند.

ضرغامی پیرامون میرحسین موسوی نیز اظهار داشت: اندیشه‌های عدالتخواهانه میرحسین می توانست در یک مقطع زمانی ارزشمند باشد اما متاسفانه ورود نادرستش به صحنه سیاست و عدم ظرفیت شخصی، او را نابود کرد و من از نابودی او همیشه به عنوان یک واقعیت تلخ نام می برم.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد محسن رضایی هم اظهار داشت: محسن رضایی همیشه در جنگ فرمانده خوبی بدون اغراق بوده است. یعنی زمان محسن سپاه برای خودش یک زمانی بود. شهید طهرانی مقدم به من گفت که می خواهید در سپاه کاری بکنید فقط پیش محسن بروید چون بقیه دیگر خیلی محلی از اعراب ندارند و نه مطلب را درست می گیرند و نه قدرت حمایت دارند.

رئیس اسبق صداوسیما در مورد علی مطهری هم بیان داشت: علی مطهری در بحث‌های فرهنگی خیلی حزب اللهی هست در سیاست هم خیلی حزب اللهی هست (باخنده). سوای این شوخی آقای علی مطهری شجاعتش را از پدرش به ارث برده ولی به نظر من بعضی مواقع در تحلیل‌های سیاسی دچار اشتباه میشود ولی دوست دارم که علی مطهری واقعاً هم عاقبت به خیر شود و هم در حوزه فرهنگ موفق باشد و به کشور خدمت کند.

وی در تشریح نظر خود پیرامون مهدی بازرگان نیز خاطرنشان کرد: یک لیبرال واقعی و شجاع بود چون بقیه لیبرال‌ها ادای لیبرال بودن را درآوردند.

ضرغامی در مورد آملی لاریجانی هم بیان داشت: چون در آن حوزه ای که من در موردش حساس بودم الان مسئولیت ندارد بگذاریم و نقدهای مان را برای کسانی بگذاریم که الان مسئولیت گرفتند. وی به مزاح گفت البته ایشان عضو شورای نگهبان هم هست و اگر رد صلاحیت شدم بدانید به خاطر چیست.

رئیس اسبق صداوسیما با بیان اینکه آقای رئیسی شخصیتی است که در جایگاه رئیس قوه بیش از آنکه در کارنامه قبلی اش بود و انتظار می رفت عملکرد اظهار داشت: این را به خود ایشان هم گفته‌ام.

ضرغامی در مورد سعید جلیلی هم بیان داشت: یک الگو و نمونه کامل برای ارزش‌ها و معیارهای اسلامی هست که اگر یک روز به فضل الهی بتواند رای اکثریت مردم را به دست بیاورد، نشان دهنده بازگشت مردم به خیلی از ارزش‌های اصیل اسلامی است. ایشان را شخصاً خیلی دوست دارم و صداقت‌شان در رفتارهایشان را خیلی تحسین می‌کنم.

ضرغامی در مورد رضا شاه نیز بیان داشت: چند کار ماندگار عمرانی که دیگران به دلایل مختلفی برای این کشور انجام دادند، به نام او تمام شد و در موقع حمله دشمن و دفاع از ناموس ملت کشور را ترک کرد.

رئیس اسبق صداوسیما با اشاره به مهاجرانی نیز خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت به تحلیل‌هایش به عنوان یک نگاه صادقانه نهایی نتوانستم نگاه کنم ولی در عین حال الان حرف‌های خوبی می‌زند.

ضرغامی با بیان اینکه احمدی‌نژاد متفاوت‌ترین رئیس جمهوری است که اگر دچار حواشی نمی‌شد می‌توانست برای همیشه در کشورمان ماندگار باشد، تصریح کرد: ولی افسوس که برخی اتفاقات البته قابل ریشه‌یابی هم هست و اگر نمی‌گذاشت این اتفاق بیفتد این کشور از خدمات ارزشمندی که می‌توانست انجام دهد محروم نمی‌شد و همیشه دعای من این هست که خداوند احمدی‌نژاد را به ما برگرداند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که مرحوم منتظری افسوس بزرگ بچه‌های مثل ما هست‌ اظهار داشت: یک شخصیت بی‌بدیل که ویژگی‌هایش را در هیچ‌کس نمی‌شود پیدا کرد ولی به دلیل سادگی و عدم توانمندی مقاومت در برابر فریب‌کاری‌های منافقین هم خودش را نابود و هم انقلاب و کشور را از چنین شخصیتی محروم کرد.

وی در مورد سید محمد خاتمی نیز خاطرنشان کرد: آقای سید محمد خاتمی اگر می توانست به درستی به سرمایه اجتماعی که برای کشور فراهم کرده واقف باشد و خودش از آن حفاظت و حراست کند حتماً برای کشور خیلی خوب بود.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما در مورد مرحوم‌هاشمی رفسنجانی نیز گفت: آقای‌هاشمی یک فرد عملگرای موفق در مقیاس خود بود و اگر می‌توانست در نگاه ‌های راهبردی فرهنگی و سیاست خارجی و سبک زندگی اطرافیانش کارنامه بهتری برای خودش رقم بزند، حتماً یک شخصیت استثنایی می‌شد.

وی در مورد غلامحسین کرباسچی با بیان اینکه همه بدبختی‌های تهران به خاطر این بلندمرتبه شدن و نفس‌گیرشدن کوچه پس کوچه‌ها و نابودی ریه‌های مردم به نوعی با دست فرمان ایشان انجام گرفت اظهار داشت: به نظر من خطی که برای تهران ترسیم کرد خیلی به ضرر تهرانی‌ها تمام شد.

ضرغامی با اشاره به قالیباف اظهار داشت: قالیباف یک مدیر توانمند اجرایی است که اگر به درستی در قالب‌های صحیح قرار بگیرد و هم کارهای خوبی داشته باشد و از مجموعه رسانه‌ای صادقانه ای برخوردار شود، می تواند کماکان منشاء خدمات بزرگی در کشور باشد.

رئیس اسبق صداوسیما بیان‌داشت: حاج قاسم سلیمانی یک فرد استثنایی بود که شهادتش بیش از حیاتش موجب رونق اسلام و انقلاب شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها