کد خبر: 438327
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۵:۱۴:۰۰
| |

عبدالله عبدالله:

بازگشت طالبان مانند سال‌های پیش از 2001 در روند صلح مطرح نیست

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد که هیچ بحثی درباره بازگشت طالبان سال‌های پیش از 2001 مطرح نیست.

بازگشت طالبان مانند سال‌های پیش از 2001 در روند صلح مطرح نیست
کد خبر: 438327
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۵:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، تاکید کرد که بازگشت طالبان همانند سال‌های پیش از 2001 میلادی در روند صلح مطرح نیست.

عبدالله در گفت‌‌وگو با آسوشیتدپرس، افزود که در روند صلح با طالبان نه تنها چگونگی بازگشت امارت اسلامی پیش از سال‌های 2001 میلادی مطرح نیست بلکه طالبان باید با دیگر مردم افغانستان در آینده این کشور نقش داشته باشند.

وی با اشاره به پیامدهای خروج پیش از موعد آمریکا از افغانستان، تاکید کرد که طالبان از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سودی نخواهند برد.

عبدالله همچنین خاطرنشان کرد: «ما درباره امارت اسلامی صحبت نمی‌کنیم که طالبان در گذشته داشتند. ما درباره وضعیتی صحبت می‌کنیم که طالبان باید با بقیه مردم افغانستان نقشی داشته باشند، در حالی که اختلاف نظرهای بسیاری وجود خواهند داشت، در عین حال پذیرفتن یکدیگر و پذیرفتن این واقعیت اساسی است که جنگ راه حل نیست.»

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ادامه داد: «پیش از ایجاد پیشرفت در روند صلح و مذاکرات، اگر یک عقب نشینی زودهنگام انجام شود، شکی نیست که این خلا را ایجاد خواهد کرد و این تاثیری بر اوضاع امنیتی خواهد داشت. اما این بدان معنی نخواهد بود که یک طرف بر طرف دیگر، پیروز شده است. امیدوارم هر دو طرف یعنی طرفی که من به عنوان رئیس شورا در آن هستم و طالبان، بفهمند که هیچ راه از طریق جنگ وجود ندارد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها