رئیس‌جمهوری آذربایجان:

ارمنستان باید قدردان مسکو برای نجات دوباره این کشور باشد

رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد که روسیه نقش مهمی را در حل مناقشه قره‌باغ ایفا کرده و ارمنستان باید قدردان مسکو برای نجات دوباره این کشور باشد.

ارمنستان باید قدردان مسکو برای نجات دوباره این کشور باشد
کد خبر: 438349
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۶:۰۹:۴۳

اعتمادآنلاین| الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز -یکشنبه- تاکید کرد که روسیه نقش مهمی را در حل اختلافات قره‌باغ ایفا می‌کند.

علی‌اف گفت که نیکول پاشینیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان باید از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای نجات دوباره کشورش قدردانی کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی برای دیدار با پاشینیان پس از تنش اخیر در قره‌باغ نسبت به رئیس‌جمهوری ارمنستان ابراز ناامیدی کرد.

علی اف گفت: «گفت‌و‌گو با کسی که خیلی قابل‌اعتماد نیست، سخت است. من ناگزیر با پیشینان وی که مرتکب جنایت‌های جنگی علیه مردم آذربایجان در خوجالی و تخریب میراث فرهنگی و تاریخی‌ شدند، مذاکره کردم اما مجبور بودم برای یافتن راهکار با آن‌ها دیدا‌ر کنم.»

وی افزود: «نخستین تماس‌ها با پاشینیان امیدوار‌کننده بود اما ایروان‌ بلافاصله رویکردی کاملا معکوس را اتخاذ کرد و به همین دلیل آذربایجان احساس کرد فریب خورده است.»

علی‌اف دیدار با پاشینیان را دور از ذهن ندانست اما وی این دیدار را گزینه‌ای سازنده در مرحله فعلی ندانست و گفت: «ارمنستان باید این موضوع را سرانجام درک کند که نمی‌تواند از زبان هشدار و تهدید و باج خواهی علیه آذربایجان استفاده کند. من به خودم اجازه ندادم که چنین لهجه‌ای را با کسی در داخل و خارج از کشور به کار برم.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها