کد خبر: 438400
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۸:۴۱:۵۰
| |

پرسپولیس غرق در مشکلات؛ وزیر در خواب

جدا از پرونده شکایت النصر که چند روز به هواداران پرسپولیس استرس وارد کرد آنها این روزها منتظر شنیدن ناگوارترین خبر در مورد نتیجه شکایت برانکو از پرسپولیس بابت دریافت مطالباتش هستند. ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت بدهی برانکو امروز (دوشنبه) تمام شده و از گوشه و کنار خبر می‌رسد سرخ‌های پایتخت با جریمه کسر امتیاز برای شروع فصل بعد مواجه خواهند شد.

پرسپولیس غرق در مشکلات؛ وزیر در خواب
کد خبر: 438400
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۸:۴۱:۵۰

اعتمادآنلاین| عبارت «زهر شدن» یک خوشی هنگامی به کار برده می‌شود که فردی بعد از یک موفقیت یا اتفاق خوشحال‌کننده با بدترین شرایط ممکن روبه‌رو می‌شود و این دقیقا وصف حال سرخ‌های پایتخت است. آنها بعد از صعود تاریخی به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سخت‌ترین شرایط ممکن، کمتر از 24 ساعت توانستند شیرینی موفقیت‌شان را مزه‌مزه کنند و بلافاصله با انبوه مشکلات و پرونده‌هایی که از چپ و راست روی سر باشگاه هوار شد افتادند به ناخن جویدن. همه اینها در شرایطی است که پرسپولیس موفق‌ترین تیم ایران از لحاظ کسب موفقیت و درآمدزایی بوده است.


جدا از پرونده شکایت النصر که چند روز به هواداران پرسپولیس استرس وارد کرد آنها این روزها منتظر شنیدن ناگوارترین خبر در مورد نتیجه شکایت برانکو از پرسپولیس بابت دریافت مطالباتش هستند. ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت بدهی برانکو امروز (دوشنبه) تمام شده و از گوشه و کنار خبر می‌رسد سرخ‌های پایتخت با جریمه کسر امتیاز برای شروع فصل بعد مواجه خواهند شد. این اتفاق اگر رخ بدهد هم از لحاظ حیثیتی ضربه بزرگی به قهرمان فصل قبل وارد می‌کند و هم احتمالا برخی بازیکنان را برای جدایی بیشتر ترغیب خواهد کرد. ضمن اینکه کادر فنی نیز در دو راهی پذیرفتن تیمی که با 6 امتیاز منفی کار را شروع خواهد کرد یا جدایی و رفتن به یک تیم باثبات‌تر قرار می‌گیرد. البته حتی زمزمه‌هایی از سقوط به دسته پایین‌تر نیز شنیده می‌شود که اگر رخ بدهد می‌توان از آن به عنوان فاجعه قرن نام برد.


از سمت دیگر به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان خارجی تیم یعنی بشار رسن و رادوشویچ و همچنین پرداخت نشدن مطالبات باقیمانده فصل قبل بازیکنان و کادرفنی و تسویه نشدن آپشن‌های آنها به خاطر قهرمانی و موفقیت در آسیا چند بازیکن کلیدی تیم هم در آستانه جدایی قرار دارند. دور از ذهن است بازیکنی بخواهد در شرایطی که تیمش در فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد تیم را ترک ‌کند اما در سال‌های اخیر بارها شاهد تصمیمات عجیب ‌و غریب از سوی بازیکنان پرسپولیس بوده‌ایم و ممکن است بار دیگر چنین چیزی را شاهد باشیم. از بین بازیکنانی که گفته می‌شود ممکن است پرسپولیس را ترک کنند انتقال شجاع خلیل‌زاده محتمل‌تر است؛ بازیکنی که درگیری‌های مشخصی هم با مدیران تیم داشته.


دقیقا مشخص نیست چرا باشگاه و شخص مهدی رسول‌پناه این قدر در پرداخت دستمزد برانکو تعلل می‌کنند. انبوه مصاحبه‌های شش ماه گذشته سرپرست پرسپولیس در رسانه‌ها موجود است که او از تامین شدن مطالبات برانکو گفته و از اینکه به زودی بدهی باشگاه پرداخت خواهد شد. حتی جالب است که مدتی پیش باشگاه با هزارجور تبلیغات مدعی شد منابع مورد نظر فراهم شده و برانکو لطف کند و فقط 20 روز دیگر فرصت بدهد تا تمام طلبش را بگیرد. برانکو فرصت نداد و بعد از گذشت 20 روز پولی به او پرداخت نشد. رسول‌پناه در جدیدترین اظهار نظرش مدعی شده به دلیل تحریم‌های جدید امریکا که 18 بانک ایران را هدف گرفته عملا انتقال پول غیر ممکن شده است. وکیل برانکو نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی عنوان کرد که باشگاه آب پاکی را روی دست او ریخته‌ و گفته فعلا از پول خبری نیست. در عین حال دیروز سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان که بارها تاکید کرده راه مطمئنی برای پرداخت پول به شاغلان خارجی سراغ دارد دوباره اعلام کرد اگر باشگاه پرسپولیس در این زمینه به کمک نیاز دارد حاضر است تجربیاتش را در اختیار آنها قرار دهد. علی کریمی ستاره سابق سرخ‌ها نیز با طعنه به رسول‌پناه گفت: «پول را به من بدهید تا انتقال دهم.»


هیچ‌کس دقیقا نمی‌تواند متوجه شود چرا مهدی‌ رسول‌پناه چنین رویه‌ای در پیش گرفته است. او که کارنامه‌ای به مراتب ضعیف‌تر از احمد سعادتمند همتای استقلالی‌اش داشته تنها به لطف درخشش بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست که همچنان در مسند ریاست باقی مانده و گرنه او نیز احتمالا امروز جایی در پرسپولیس نداشت و به شغل سابقش بازگشته بود. این در حالی است که به گواه تمام کارشناسان فوتبال، مدیریت تیم در موفقیت‌های پرسپولیس هیچ تاثیری نداشته است و حتی برخی کارشناسان معتقدند بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس با عبور از موانع مدیریتی توانستند در آسیا موفق شوند! با این حال به نظر می‌رسد سرپرست پرسپولیس که از راه ناکامی تیم در آسیا نتوانسته خودش را مقابل هواداران قرار دهد قصد کرده از طریق تعلل در پرداخت بدهی‌های باشگاه و از دست رفتن ستاره‌های تیم بحران‌سازی کند! گرچه این مساله اصلا به عقل جور در نمی‌آید و در دنیای فوتبال ممکن نیست مدیری علیه تیم خودش کارشکنی کند ولی به نظر می‌رسد این اتفاق در پرسپولیس در حال رخ دادن است؛ کما اینکه در استقلال هم شاهد بودیم سعادتمند دو دستی تیمش را وارد بحران کرد و یک جام را از آنها گرفت.


در تمام طول این پروسه سکوت مسعود سلطانی‌فر به عنوان متولی این دو باشگاه نیز در نوع خودش جالب توجه است. سلطانی‌فر در این مدت طوری رفتار کرده که انگار پرسپولیس یک تیم خصوصی است و باید از پس مشکلات مالی و مدیریتی‌اش بربیاید. انگار نه انگار مهدی رسول‌پناه به عنوان دندانپزشک جناب وزیر با حکم مستقیم ایشان به پرسپولیس راه یافته است. شاید گفته شود سرپرست پرسپولیس تمام تلاش خودش را می‌کند. شاید گفته شود رسانه‌ها از همه چیز خبر ندارند و شاید گفته شود نباید یک طرفه به قاضی رفت ولی اگر حتی همه اینها را هم بپذیریم تغییری در واقعیت به وجود نمی‌آورد. واقعیت این است که محرومیت‌های سنگین از رگ گردن به پرسپولیس نزدیک‌تر است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها