«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ارتش آمریکا از عینک‌های AR برای پیشرفت‌های نظامی خود استفاده می‌کند

ارتش آمریکا قصد دارد برای ارتقای قوای نظامی خود از عینک‌های AR استفاده کند. این عینک‌ها برای سگ‌ها طراحی شده و با استفاده از آن می‌توان به سگ‌ها از راه دور فرمان داد و آنها را کنترل کرد.

ارتش آمریکا از عینک‌های AR برای پیشرفت‌های نظامی خود استفاده می‌کند
کد خبر: 438407
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - عینک‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality) عینک‌هایی هستند که به تصویر دنیای پیرامون ما اطلاعات و ویژگی‌های بیشتری را به صورت متنی یا تصویری اضافه می‌کنند و باعث می‌شوند شناخت و درک و سرعت عمل ما در آن محیط افزایش یابد. ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، سگ‌هایی که در ارتش آمریکا به کار گرفته شده‌اند به زودی از عینک‌های واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهند کرد. این ابزار به تمرین‌دهندگان سگ‌ها این امکان را می‌دهد که هنگام انجام کارهایی چون یافتن مواد منفجره و وسایل خطرناک یا انجام عملیات نجات از راه دور به سگ‌ها فرمان دهند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

هدفون‌های مخصوصی طراحی شده که مثل عینک‌های AR اطلاعات مشخصی را درباره تصویر دنیای واقعی ارائه می‌دهد و این ابزار در آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا که در سیاتل واقع شده تولید شده است. سگ‌های ارتش در حال حاضر از طریق حرکات بدن یا اشاره‌گرهای لیزری دستوراتی را از صاحبان خود دریافت می‌کنند؛ اما این بدین معنی است که حیوان باید در معرض دید تعلیم‌دهنده خود باشد. همچنین دستورات را می‌توان به واسطه سیستم صوتی از راه دور به سگ‌ها رساند، اما این روش زیاد مطمئن نیست.

عینک AR

گذاشتن عینک AR برای سگ‌ها آزادی بیشتری به آنها می‌دهد زیرا می‌توانند فراتر از محدوده فعلی خود حرکت کنند. با استفاده از این عینک‌ها به سگ‌ها آموزش داده می‌شود که به سیگنال‌هایی که در صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود پاسخ دهند. از سویی یک دوربین نیز در این ابزار نصب شده و تعلیم‌دهنده می‌تواند از راه دور سگ را کنترل کند.

دکتر استیون لی (Stephen Lee)، محقق دفتر تحقیقات ارتش که بخشی از این پروژه است، در مقاله‌ای درباره این فناوری می‌گوید، بدیهی است عملکرد این سیستم برای سگ‌ها متفاوت خواهد بود. او توضیح می‌دهد: «واقعیت افزوده برای سگ‌ها متفاوت از انسان عمل می‌کند. از عینک‌های AR برای فرمان دادن به سگ‌ها استفاده می‌شود و قابلیت تعامل در آن مثل انسان‌ها وجود ندارد. این فناوری جدید ابزاری مهم برای برقراری ارتباط بهتر با سگ‌ها را در محیط نظامی فراهم می‌آورد.»

دکتر اِی.‌جِی پپر (A.J. Peper) که در سال 2017 با هدف تقویت ارتباط بین انسان و حیوان Command Sight را راه‌اندازی کرد می‌گوید که این فناوری می‌تواند در آینده نحوه استفاده از سگ‌های نظامی را به‌ طور کلی دگرگون کند. پپر می‌گوید تیم تحقیقاتی هنوز در مراحل اولیه بهره‌گیری از این فناوری برای سگ‌هاست، اما نتایج اولیه این ابزار را «بسیار امیدوارکننده» توصیف می‌کند و توضیح می‌دهد که بیشتر این فرمان‌ها را بر سگ خانگی خود که روتوایلر (سگ مو کوتاه و سیاه) است امتحان کرده است.

او در آخر می‌گوید: «توانایی این سگ برای تعمیم این فرمان‌ها بر آموزش‌هایی که از طریق عینک AR دریافت می‌کند باورنکردنی است.» این فناوری در حال حاضر با استفاده از سیستم با سیم در دست آزمایش است؛ اما طراحی نهایی آن که ممکن است چند سال آینده آماده شود بی‌سیم خواهد بود. البته مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد؛ مثلاً باید به سگ‌ها آموزش داد که عینک را نکشند و آن را جابه‌جا نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها