ترامپ بی‌عاطفه و جامعه‌ستیز است

مقام سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در شرایط فعلی بسیار وحشتناک است، گفت: کره جنوبی می‌تواند با این توجیه که بدهی ایران باید به دلایل بشردوستانه پرداخت شود، با فشارهای آمریکا مقابله کند.

ترامپ بی‌عاطفه و جامعه‌ستیز است
کد خبر: 438438
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۰:۰۹:۱۴

اعتمادآنلاین| فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (1993 تا 1995) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است.

وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرد:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این شرایط وحشتناک است

ترامپ بی‌وجدان و بی عاطفه است

او یک جامعه‌ستیز است

فرانک هیپل در ابتدا در مورد تحریم‌ها و مانع تراشی آمریکا برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران در شرایط گسترش شیوع کرونا گفت: به نظر من این تحریم‌ها و محدودیت‌ها در این شرایط وحشتناک است! اما به نظر می‌رسد ترامپ بی‌روح و بی‌وجدان است و افراد بی‌عاطفه‌ای را در اطراف خود جمع کرده است. همچنین به نظر نمی‌رسد که وی به تأثیر ویروس کرونا حتی بر آمریکایی‌ها اهمیت بدهد. او یک جامعه‌ستیز است.

بدهی کره به ایران با وجود همه فشارها باید پرداخت شود

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پرداخت بدهی‌های دیگر کشورها به ایران از جمله کره جنوبی با وجود فشارهای آمریکا، گفت: من معتقدم که بدهی کره جنوبی به ایران با وجود همه فشارها باید پرداخت شود.

تحریم دارو نقض کامل حقوق بشر است

این مقام سابق کاخ سفید تاکید کرد: محدودیتی که از طریق بی‌احتیاطی یا از روی عمد، توانایی افراد بیمار در دریافت دارو را مختل می‌کند، نقض کامل حقوق بشر است.

ما هم در آمریکا برای آموزش از راه دور کودکان فقیر مشکلاتی داریم

کره می‌تواند با استناد به دلایل بشردوستانه بدهی ایران را پرداخت کند

وی در مورد عدم وجود پول برای خرید تجهیزات آموزش از راه دور در شایط شیوع کرونا گفت: ما هم در ایالات متحده با کودکان فقیر در یادگیری از راه دور همین مشکل را داریم. اما در مورد ایران باید بگویم که کره می‌تواند با این توجیه که بدهی ایران باید به دلایل بشردوستانه پرداخت شود، با فشارهای آمریکا مقابله کند.

این استاد دانشگاه در مورد احتمال چرخش اروپا به سمت آمریکا در دوره بعدی ترامپ گفت: در صورت انتخاب مجدد ترامپ، بعید است روابط آمریکا و ایران بهتر شود. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد، اما وی دوباره انتخاب نمی‌شود هر چند که هنوز چیزی قطعی نیست.

ادعاهای ترامپ را درباره دسترسی ایران به دارو و غذا باور ندارم

وی در مورد مانع‌تراشی‌های آمریکا برای پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران گفت: دولت ترامپ در تلاش است تا وام صندوق بین‌المللی پول را برای کمک به ایران در مبارزه با ویروس کرونا مسدود کند. من می‌بینم که ترامپ ادعا می‌کند ایران می‌تواند برای مواردی همچون تهیه غذا و دارو به پول دسترسی پیدا کند اما ادعاهای ترامپ را باور ندارم.

ایران اجازه ندهد بهانه لازم برای درگیری در اختیار ترامپ قرار بگیرد

فرانک هیپل در مورد احتمال وقوع جنگ گفت: از همین مسأله می‌ترسم، این همان چیزی است که برخی از اطرافیان و متحدان ترامپ می‌خواهند. امیدوارم ایران اجازه ندهد بهانه لازم برای درگیری در اختیار ترامپ قرار بگیرد.

وی در مورد عدم اجرای تعهدات اروپا در مورد برجام گفت: فشار دولت ترامپ بر شرکت‌های اروپایی آنها را مجبور به انتخاب بین بازار آمریکا و ایران کرده است.

امیدوارم با پیروزی بایدن، آمریکا در ژانویه یا فوریه به برجام بازگردد

دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید در پایان گفت: امیدوارم که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود و در ژانویه یا فوریه این امکان وجود داشته باشد که ایالات متحده مجدداً به برجام بازگردد و در صورت تمایل ایران به بازگشت به برجام، تحریم‌های علیه ایران را لغو کند. من نگرانم که این ایده که ایالات متحده باید خسارت وارده به ایران را جبران کند، به بن بست جدیدی منجر شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها