کد خبر: 438478
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۱:۲۶:۴۲
| |

علی‌اکبر ولایتی هم به صف طویل کاندیداهای اصولگرا در انتخابات 1400 پیوست؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر موضوع مقبولیت در جامعه برای آقای ولایتی فراهم شود، او گزینه بسیار ارزشمندی است چون او مشروعیت و صلاحیت‌های لازم و کافی را برای تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری دارد.

علی‌اکبر ولایتی هم به صف طویل کاندیداهای اصولگرا در انتخابات 1400 پیوست؟
کد خبر: 438478
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۱:۲۶:۴۲

اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی 16 سال سکاندار وزارت خارجه بود و بعد از دولت سازندگی حوزه اجرایی را ترک گفت و بیشتر در حوزه های آکادمیک و پژوهشی فعالیت کرد. او در سال 84 قصد داشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما با حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی به نفع او کنار رفت. ولایتی در سال 92 دوباره عزم پاستور کرد اما او رقیب خود را سعید جلیلی می دید و در جریان مناظرات انتخاباتی انتقادات تندی را نسبت به جلیلی بیان کرد، انتقاداتی که سایر نامزدها از بیان شان پرهیز داشتند.

با این وجود خیلی از تحلیلگران معتقدند «ولایتی در 92 جاده رسیدن به پاستور را برای روحانی هموار کرد، نه خودش». حالا دوباره نام علی اکبر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 مطرح است، البته برخی معتقدند «زمان بازنشستگی او در حوزه سیاسی است» اما کسانی همچون حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز این دیدگاه را رد می کنند و می گویند «ولایتی شایسته ریاست جمهوری است»

حسین ابراهیمی درباره مطرح شدن نام علی اکبر ولایتی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به گفت: سوابق درخشان آقای دکتر ولایتی در وزارت امور خارجه فراموش نشدنی است. زمان حضور او در وزارت خارجه شاهد روابط و همکاری های صمیمی ایران و با سایر کشورها بودیم. البته آمریکا در همان زمان نیز دشمنی های علنی با ایران داشت گرچه آن دشمنی ها به شدت و حدت الان نبودند و جمهوری اسلامی کارهای خودش را انجام می داد.

وی تیم همراه علی اکبر ولایتی در وزارت خارجه را قوی و مخلص خواند و افزود: من آن زمان نماینده رهبر انقلاب در امور افغانستان بودم و در جلسات معاونان وزارت خارجه شرکت می کردم. آقای ولایتی همواره با مشورت تصمیم می گرفت و این طور نبود که خودش به تنهایی تصمیم گیر باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به روحیه علی اکبر ولایتی در استفاده از نظرات دیگران یادآور شد: خیلی وقت ها در مسافرت ها با آقای ولایتی همراه بودم، او همیشه در شان و جایگاه جمهوری اسلامی با مقامات سایر کشورها رفتار می کرد؛ معتقدم اگر موضوع مقبولیت در جامعه برای آقای ولایتی فراهم شود، او گزینه بسیار ارزشمندی است چون او مشروعیت و صلاحیت های لازم و کافی را برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری دارد.

وی با بیان اینکه علی اکبر ولایتی توانمندی لازم را برای هم گام و هم جهت کردن نیروها دارد، افزود: همیشه افراد با صمیمیت با آقای ولایتی همکاری می کنند بنابراین فردی شایسته برای قرار گرفتن در بالاترین مقام اجرایی کشور است و اگر این اتفاق بیفتد می تواند در صحنه های دیپلماتیک جایگاه خوبی را برای جمهوری اسلامی به دست آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به پیروی علی اکبر ولایتی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: مقامات سایر کشورها نیز با نام علی اکبر ولایتی آشنا هستند و او را به عنوان یک شخصیت لایق و ارزنده قبول دارند. با این اوصاف معتقدم بهترین جایگاه را نسبت به سایرین در اختیار دارد.

وی در پاسخ به کسانی که می گویند «سن علی اکبر ولایتی اقتضای قرارگیری در جایگاه ریاست جمهوری را نمی کند و بهتر است او همچون حدادعادل به عنوان داور در اردوگاه اصولگرایی نقش آفرین باشد»، گفت: آقای ولایتی از لحاظ جسمی سالم است و مشکلی ندارد، ضمن آنکه با تجربیات گرانقدری که ایشان دارد، می تواند با هدایت و مدیریت صحیح خیلی کارها را انجام دهد بنابراین دوره بازنشستگی ایشان هنوز فرانرسیده است و می تواند در عرصه ریاست جمهوری کار کند.

ابراهیمی درباره طیف های سیاسی حامی علی اکبر ولایتی توضیح داد: بخش زیادی از اصولگرایان از آقای ولایتی حمایت می کنند. حتی می توانم اشاره کنم که اصلاح طلبان نیز از عملکرد آقای ولایتی ناراضی نیستند، عده ای از اصلاح طلبان اطراف آقای ولایتی بودند و با او کار می کردند بنابراین یک شخصیت فراجناحی است و اصلا نمی شود گفت در یک جریان سیاسی غرق می شود. امروز هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان می دانند که آقای ولایتی همواره مواضع معتدلی داشته است.

این عضو جامعه روحانیت درباره چرخش سیاسی علی اکبر ولایتی بعد از فوت اکبر هاشمی و تلاش او برای هاشمی زدایی در دانشگاه آزاد گفت: آقای ولایتی در دانشگاه آزاد دنبال حذف نبود او اصلاحات خوبی انجام داد و بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد را حل کرد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها