کد خبر: 438553
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۷:۰۴
| |

نایب رییس مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت فولاد تا دو هفته آینده

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار، باشیم.

کاهش قیمت فولاد تا دو هفته آینده
کد خبر: 438553
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۴:۳۷:۰۴

اعتمادآنلاین| علی نیکزاد در حاشیه دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون‌شهری اظهار کرد: این نشست با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیرعامل سایپا و ایران خودرو صبح دوشنبه برای بررسی موانع موجود در بحث خرید اتوبوس برگزار شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: زیرمجموعه وزارت صمت برای حمایت از حمل و نقل درون و برون‌شهری، بالغ بر 5 هزار دستگاه اتوبوس برای درون‌شهری و 3 هزار اتوبوس برای برون‌شهری ظرفیت دارد که مقرر شد؛ یک‌هزار دستگاه تا پایان سال 99 یعنی 500 اتوبوس برای شهرداری تهران و 500 اتوبوس توسط سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های وزارت کشور کارسازی شود تا بتوانیم از توان تولید داخلی استفاده کنیم.

نیکزاد تاکید کرد: 5 هزار اتوبوس در بیش از هزار شهر متوقف شده‌اند و بنابراین در این جلسه مقرر شد؛ وزارت صمت این اتوبوس‌ها را بازسازی کند، همچنین تعدادی اتوبوس‌های گازسوز هم وجود دارد که به دلیل فرسودگی مخزن گاز بلااستفاده مانده و باید مخزن کپسول آنها نوسازی و استاندارد شود تا بتوانند به ناوگان حمل و نقل بازگردند.

نیکزاد اظهار کرد:مقرر شد ظرف مدت 3 هفته آینده تصمیمات اتخاذ شود تا جلسه سوم بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون شهری برگزار شود.

بحران‌های تروریستی تنها با همگرایی همه کشورها حل می شود


وی همچنین از بررسی موضوع فولاد و سیمان با حضور وزیر صمت خبر داد و گفت: در بحث سیمان مقرر شد، هر پاکت سیمان با ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل به طور متوسط بالغ بر 19 هزار و پانصد تومان عرضه شود و هر تُن سیمان به صورت فله‌ای با ارزش افزوده 290 هزار تومان باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس افزود: قیمت سیمان به صورت پاکتی پیش از این 17 هزار و پانصد تومان بود که به دلیل قیمت پاکت و دیگر مسایل با یک رقم جزیی افزایش قیمت پیدا کرد.

نیکزاد گفت: وزیر صمت جلسات متعددی با بخش خصوصی، سندیکاها، تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فولاد طی این مدت برگزار کرده و بنابراین ظرف مدت دو هفته شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت کنونی آن در بازار خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر افزایش قیمت سیمان و فولاد بر روی قیمت مسکن اظهار کرد: سیمان و فولاد یکی از مباحث مهم در بحث تولید مسکن هستند اما افزایش قیمت آنها به صورت حداقل‌هایی اعمال شده که نه کارخانه‌ها ضرر کنند و نه بر ساخت و ساز مسکن لطمه‌ای وارد شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها