کد خبر: 438609
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۷:۱۹:۰۰
| |

آغاز لیگ ورزش‌های آبی، چشم‌انتظار رخصت ستاد کرونا

در حالی که برخی از رشته‌های پربرخورد توانستند مجوز آغاز لیگ را از ستاد مقابله با کرونا در ورزش بگیرند اما هنوز رشته‌های آبی موفق به اخذ مجوز نشده اند.

آغاز لیگ ورزش‌های آبی، چشم‌انتظار رخصت ستاد کرونا
کد خبر: 438609
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۷:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با شیوع کرونا در ایران و تعطیل شدن استخرها ورزش‌های آبی آسیب زیادی را متحمل شدند. مربیان و ناجیان زیادی بیکار و خانه نشین شدند و ورزشکاران حاضر در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو حدود 8 ماهی است که در محیط استخر نتوانسته‎‌اند تمرین کنند. علاوه بر این‌ها تکلیف برگزاری مسابقات لیگشان هم مشخص نیست.

در حالی که بسیاری از رشته‌های پربرخورد همچون کشتی و هندبال مجوز برگزاری لیگ گرفتند هنوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش و وزارت ورزش مجوز فعالیت استخرهای سرپوشیده و آغاز لیگ را به رشته‌های آبی نداده است. شرایط این رشته‌ها به دلیل محیط استخر و آب کمی متفاوت است و قطعا نیاز به پروتکل‌های خاصی دارد تا بتوان فعالیت را آغاز کرد.

ملی‌پوشان واترپلو، شنا و شیرجه باید برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کنند و برای این منظور نیاز به آماده سازی دارند. هرچند هنوز فدراسیون جهانی شنا تاریخ برگزاری مسابقات را مشخص نکرده اما باید ملی‌پوشان با شروع تمرینات حداقل به آمادگی قبل از شیوع کرونا بازگردند. البته تمرینات ملی‌پوشان شنا به صورت محدود در استخر آزادی در حال انجام است و باید فدراسیون مجوزهای لازم را برای دو رشته واترپلو و شیرجه کسب کند.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درصدد کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا در ورزش و وزارت بهداشت است تا حداقل بتواند مجوز فعالیت برای تمرین واترپلوئیست‌ها و شیرجه روهای ملی و همچنین شروع لیگ کسب کند.

حمید اسکندریون دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص آغاز تمرینات و لیگ واترپلو به ایسنا گفت: هنوز نتوانسته ایم مجوزهای لازم را بگیریم، اما در صدد هستیم تا بتوانیم با تصمیمی که کمیته فنی خواهد گرفت مسابقات لیگ متمرکز را از آذر آغاز کنیم. البته هنوز این مسابقات قطعی نشده و باید در کمیته فنی به تصویب برسد. اگر تصویب شود مسابقات لیگ به صورت متمرکز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص ملی‌پوشان شیرجه نیز گفت: می خواهیم اگر شرایط فراهم و مجوز داده شود تمرینات شیرجه رو ها را هم در آزادی آغاز کنیم. آن‌ها تاکنون در استخر روباز تمرین می‌کردند و قرار است اگر مجوز داده شود تمریناتشان را در آزادی شروع کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها