هشدار هایکو ماس به ترکیه درباره تنش در شرق مدیترانه

وزیر خارجه آلمان ضمن اتهام‌زنی به ترکیه درباره انجام اقدامات تحریک‌آمیز در شرق مدیترانه، با قبرس و یونان ابراز همبستگی کرد.

هشدار هایکو ماس به ترکیه درباره تنش در شرق مدیترانه
کد خبر: 438651
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۰۹:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز سه‌شنبه به ترکیه درباره اقداماتش در دریای مدیترانه هشدار داد. وزیر خارجه آلمان گفت ترکیه باید از تحرکات در منازعه گاز در شرق مدیترانه خودداری کند و در ادامه با قبرس و یونان به عنوان شرکای آلمان در اتحادیه اروپا ابراز همبستگی کرد.

به گزارش رویترز، ماس پیش از پرواز از برلین به سمت قبرس و یونان گفت: آنکارا باید به بازی تنش‌زدایی و فتنه‌انگیزی در صورت تمایل به مذاکره همانطور که بارها (تمایل به مذاکره را) تایید کرده، پایان دهد.

دیپلمات ارشد آلمانی در ادامه از ترکیه خواست راه گفت‌وگو را باز بگذارد و به اکتشاف گاز در آب‌های جنجالی ادامه ندهد.

ترکیه دیروز اعلام کرد که قصد دارد دوباره یک کشتی اکتشافی-تحقیقاتی خود را به منطقه مورد مناقشه با یونان اعزام کند.

استلیوس پتاس سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، آنکارا نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

در عین حال برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-400» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها