دیدار میشل عون با اعضای هیات لبنانی مسئول مذاکره با اسرائیل

رئیس جمهوری لبنان امروز (سه شنبه) نشستی با اعضای هیات لبنانی مسئول مذاکره با اسرائیل به منظور ترسیم مرزهای زمینی و دریایی برگزار کرد.

دیدار میشل عون با اعضای هیات لبنانی مسئول مذاکره با اسرائیل
کد خبر: 438725
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۳:۰۷:۱۰

اعتمادآنلاین| به نقل از روسیا الیوم، در این نشست میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با اعضای این هیات فنی، زینه عکر، وزیر دفاع در دولت موقت لبنان و جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان حضور داشتند.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه اعضای تیم مذاکره کننده با اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی را نهایی کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد، تیم مذاکره کننده درباره ترسیم مرزها با اسرائیل شامل سرهنگ خلبان بسام یاسین به عنوان رئیس تیم، سرهنگ نیروی دریایی مازن بصبوص، وسام شباط، رئیس بخش نفت در وزارت انرژی و نجیب مسیحی کارشناس است.

هیئت مذاکره کننده لبنانی در این مذاکرات که قرار است روز چهارشنبه آغاز شود روز دوشنبه نهایی شد. نشریه الشرق الاوسط در گزارشی به موضع حزب‌الله لبنان در این مذاکرات پرداخت. براساس این گزارش، به خواست حزب الله، هادی هاشم، مدیر دفتر وزیر خارجه سابق لبنان، از هیئت لبنان حذف شده است.

این در حالی است که حسان دیاب، نخست وزیر دولت موقت لبنان از این امر که مذاکرات توسط ریاست جمهوری و بدون مشارکت دولت انجام می شود، اعتراض خود را مطرح کرده است.

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک نیز برای مشارکت در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان که قرار است چهارشنبه، 14 اکتبر آغاز شود، عازم لبنان شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها