کد خبر: 438749
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۶:۰۳
| |

سنگاپور و چک هم وارد رقابت اسکار 2021 شدند

سنگاپور و جمهوری چک به ترتیب «فصل خیس» و «شارلاتان» را برای نمایندگی در بخش فیلم‌های بین المللی اسکار 2021 ثبت کرده‌اند.

سنگاپور و چک هم وارد رقابت اسکار 2021 شدند
کد خبر: 438749
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| سنگاپور فیلم سینمایی «فصل خیس» را به عنوان نماینده ملی خود در بخش فیلم‌های بین المللی جوایز آکادمی انتخاب کرده است.

بعد از فیلم «ایلو ایلو» در سال 2013 این دومین فیلم سینمایی به کارگردانی آنتونی چن محسوب می‌شود که توسط این کشور به اسکار ارسال شده است.

یئو یان و کوه جیا لر دو بازیگر اصلی این فیلم سینمایی هستند که برای نقش آفرینی در نقش معلم و دانش آموز مورد تحسین قرار گرفته‌اند. یئو برای بازی در این فیلم جایزه اسب طلایی جشنواره فیلم پینگیائو را دریافت کرد. آنتونی چن هم در همین جشنواره به عنوان بهترین کارگردان انتخاب شد.

این فیلم سال گذشته در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو نمایش داده شد و قرار بود در ابتدای سال 2020 نمایش تجاری داشته باشد که به خاطر شیوع ویروس کرونا عقب افتاد. سنگاپور از سال 2005 در بیشتر سال‌ها به اسکار نماینده ارسال کرده است، اما تا کنون نامزد دریافت این جایزه نشده است.

آکادمی فیلم و تلویزیون کشور چک هم فیلم «شارلاتان» به کارگردانی آگنیشکا هولاند را به عنوان نماینده اسکاری خود معرفی کرد. دو فیلم قبلی این کارگردان به ترتیب در سال‌های 2017 و 2019 در بخش اصلی جشنواره فیلم برلین حضور داشتند.

فیلم سینمایی «شارلاتان» که در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد داستان واقعی کسی را روایت می‌کند که در تمام عمرش در تلاش بود بیماری‌ها را با استفاده از گیاهان درمانی، بهبود ببخشد.

در روز‌های اخیر دو کشور کوزوو و گرجستان هم فیلم‌های خود را مشخص کردند. تا کنون نماینده 14 کشور تعیین شده است. نود و سومین دوره اسکار در تاریخ 25 آوریل 2021 برگزارمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها