رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هر 2 ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته هر 2 ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان را 11 نفر اعلام کرد.

هر 2 ساعت یک کرمانشاهی براثر کرونا درگذشت
کد خبر: 438752
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۸:۵۱

اعتمادآنلاین| مهدی محمدی، با بیان اینکه از 11 مورد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، چهار مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب سه نفر، هرسین 2نفر، روانسر یک نفر و جوانرود یک‌ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته او با احتساب موارد فوت در 24 ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به 710 نفر رسید.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته 65 مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به پنج هزار و 235نفر رسید.

محمدی اظهار داشت: همچنین در 24 ساعت گذشته 185مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به 17هزار و 62 نفر رسید.

به گفته او اکنون 565 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان 14هزار و 498 نفر بستری و 13هزار و234 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

محمدی افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته 145 بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و 129 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت 254 بیمار، تعداد قربانیان کرونا از 29 هزار نفر فراتر رفت.

دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز 22 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 108 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 949 نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 508 هزار و 389 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 254 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 29 هزار و 70 نفر رسید.

دکتر لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون 411 هزار و 840 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 4570 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون چهار میلیون و 369 هزار و 622 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار داشت:استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها