کد خبر: 438763
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۴:۲۲
| |

دبیر کابینه ژاپن:

کشتی های چینی هر چه سریعتر از آب‌های منطقه‌ای ژاپن خارج شوند

دبیر کابینه ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت، کشورش از طریق کانال‌های دیپلماتیک می‌خواهد تا دو کشتی چینی از آب‌های منطقه‌ای ژاپن در جزایر مورد مناقشه سنکاکو، واقع در دریای چین شرقی خارج شوند.

کشتی های چینی هر چه سریعتر از آب‌های منطقه‌ای ژاپن خارج شوند
کد خبر: 438763
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۴:۴۴:۲۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ کاتسونوبو کاتو، دبیر کابینه ژاپن گفت:‌ کشتی‌های چینی 11 اکتبر وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن شده و همچنان همان جا هستند. این واقعا ناامیدکننده است. کشتی‌های امنیت دریایی ژاپن بر خواسته خود مبنی بر ترک این کشتی‌های چینی از آب‌های منطقه‌ای ژاپن تاکید دارند.

وی افزود: توکیو از طریق کانال‌های دیپلماتیک با پکن در این باره در ارتباط است و ما به اعتراض خود نسبت به این مساله ادامه می‌دهیم. ما از کشتی های چینی می‌خواهیم تا نزدیک شدن به کشتی‌های ماهیگیری ژاپنی را متوقف کرده و هر چه سریعتر از آب‌های منطقه‌ای ژاپن خارج شوند.

این دو کشتی روز یکشنبه وارد آب‌های منطقه‌ای ژاپن شدند و توکیو روز دوشنبه مراتب اعتراض خود را اعلام کرد اما این کشتی‌ها همچنان در منطقه مانده‌اند.

هم ژاپن و هم چین مدعی مالکیت بر جزایر سنکاکو هستند. توکیو از 1895 بر حاکمیت این جزایر تاکید دارد در حالیکه پکن به نقشه‌های 1783 و 1785 ژاپنی اشاره دارد که این جزایر را بخشی از قلمروی چین می‌داند. پس از جنگ دوم جهانی، این جزایر تحت کنترل آمریکا درآمد اما بعدا در 1972 به ژاپن داده شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها