کد خبر: 438859
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا اردن شاهد اولین نخست‌وزیر زن خواهد بود؟

با انتصاب هیفاء الخریشا به سمت دستیار ارشد پادشاه اردن، گمانه‌زنی‌ها در مورد آماده‌سازی‌ها برای انتصاب یک زن به عنوان نخست‌وزیر در این کشور افزایش پیدا کرده است.

آیا اردن شاهد اولین نخست‌وزیر زن خواهد بود؟
کد خبر: 438859
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با انتصاب هیفاء الخریشا به سمت دستیار ارشد پادشاه اردن، گمانه‌زنی‌ها در مورد آماده‌سازی‌ها برای انتصاب یک زن به عنوان نخست‌وزیر در این کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد، خانم هیفاء ترکی حدیثه الخریشا با رتبه وزیر به عنوان مشاور سیاست‌گذاری عبدالله دوم پادشاه اردن منصوب شده است.

رسانه‌های اردنی نیز با بی‌سابقه توصیف کردن این اقدام عبدالله، آن را آماده‌سازی این شخصیت برای حضور در پست نخست‌وزیری بالاترین مقام اجرایی این کشور اعلام کردند.

این گمانه‌زنی‌ها زمانی قوت بیشتری می‌گیرند که درمی‌یابیم تقریباً اکثر نخست‌وزیران اردن از جمله بشر الخصاونه نخست‌وزیر جدید اردن از همین جایگاه در دربار پادشاهی به مسند نخست‌وزیری کوچ کردند و معمولاً این مسند به محل آماده‌سازی شخصیت‌ها در یک گام مانده به نخست‌وزیری اردن تعبیر می‌شود.

هیفاء الخریشا متولد 1980 است؛ او مدارک لیسانس علوم سیاسی و دیپلماتیک از دانشگاه علوم تطبیقی و فوق لیسانس سیاست‌های خاورمیانه از دانشگاه لندن دارد.

این زن چند سال یکی از دستیاران خصاونه به شمار می‌رفت، او ابتدا به عنوان تحلیلگر و بعد به عنوان مدیر امور بین‌الملل دربار پادشاهی اردن منصوب شده بود.

منابع آگاه در دربار نیز به رسانه‌های این کشور خبر دادند، دربار پادشاهی اردن معمولاً به زنان اجازه می‌دهد تا درجه‌های خاصی ترقی و پیشرفت کنند، اما عبور این زن- که به یکی از قبایل معروف اردن هم وابسته است- از این محدوده‌ها و ایستادن در جایگاهی که نخست‌وزیر فعلی پیشتر در آن حضور داشته، نشانگر برداشتن گام امیدوارکننده جدیدی در این چارچوب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها