کد خبر: 438931
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۱۰:۴۳:۴۳
| |

فرزانه ترکان، عضو حزب کارگزاران سازندگی:

وارد رایزنی جدی با افراد برای کاندیداتوری نشده‌ایم

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: در مورد کاندیداها رایزنی‌هایی شده اما به صورت جدی، وارد صحبت نشده‌ایم.

وارد رایزنی جدی با افراد برای کاندیداتوری نشده‌ایم
کد خبر: 438931
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۱۰:۴۳:۴۳

اعتمادآنلاین| «فرزانه ترکان»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی، درباره نقش بزرگان اصلاح‌طلب در انسجام بخشی به اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 به ویژه در شرایط انفعال اصلاح‌طلبان و فعال شدن اصولگرایان گفت: تجربه قبلی انتخابات نشان داده که اصلاح‌طلبان بسیار آسان تر از اصولگرایان می‌توانند به اتفاق نظر و اجماع برسند.

این موضوع در انتخابات قبلی از قبیل تهیه لیست و ائتلاف بین جریانات اصلاح‌طلب اتفاق افتاد و تجربه شده است. اما شرایط کشور و مشکلاتی که در حال حاضر احزاب اصلاح‌طلب با آن مواجه هستند، مانع از ایجاد یک تصمیم جدی برای شرکت در انتخابات می‌شود تا بتوانند به مردم اطمینان دهند که توان تغییر، دارند.

او افزود: مشکل ما برای حضور در انتخابات، بحث ایجاد اتحاد قوی بین اصلاح‌طلبان نیست چراکه این اتحاد در حال حاضر به صورت نسبی فراهم است و در زمان نزدیک به انتخابات نیز می‌تواند قوی تر هم شود؛ در واقع بحث اصلی ما این است که اصلاح‌طلبان ابتدا باید فکر کنند که تا چه اندازه می‌توانند در شرایط و زندگی مردم اعم از اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار باشند.

این عضو حزب کارگزاران ادامه داد: بنابراین اگر تاثیری که اصلاح‌طلبان می‌توانند داشته باشند در حد یک رئیس‌ جمهور باشد که اختیارات کافی برای تصمیم‌گیری‌های اساسی برای کشور را ندارد، نمی‌توانند اعتماد مردم را جذب کنند و از آنها بخواهند که پای صندوق‌های رأی بیایند.

ترکان عنوان کرد: ردصلاحیت‌های گسترده که در انتخابات مجلس رخ داد و همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری، پیش‌بینی و زمزمه می‌شود، که دوباره اتفاق بیفتد. هر چهره شاخص اصلاح‌طلبی که توانمند است و می‌تواند به عنوان کاندیدا معرفی شود اگر شورای نگهبان بر روی آن علامت سوال بگذارد و اصلاح طلبان نیز برای تایید صلاحیت آن چهره معرفی شده، تردید داشته باشند موجب دلسردی خواهد شد و اصلاح طلبان هم، به هیچ وجه به دنبال این نیستند که اصطلاحا از کاندیداهای اجاره ای استفاده کنند یا از کسانی که کاملا از لحاظ فکری، ربط و خطی به اصلاح طلبان ندارند.

فرزانه ترکان بیان کرد: ابتدا باید شرایط جامعه، بحث ردصلاحیت ها و نحوه جلب حمایت مردم را ارزیابی کنیم پس از آن، ایجاد اتحاد جدی و نهایی بین اصلاح طلبان، کار بسیار سختی نیست.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در این باره که آیا اشخاصی چون سورنا ستاری، محسن هاشمی و علی لاریحانی از کاندیداهای احتمالی کارگزاران هستند یا خیر؟ تصریح کرد: اینها اصلا درست نیست و ما اصلا در جلسات کمیته سیاسی حزب به مرحله گفت و گو درباره افراد نرسیده ایم. از این رو مطرح شدن این افراد شایعاتی است که در گوشه و کنار منتشر شده است. بنابراین در حال حاضر حزب کارگزاران، همه هم و غم خود را برای تدوین یک برنامه گذاشته که در مراحل نهایی قرار دارد.

او اشاره کرد: در حزب کارگزاران می خواهیم این بحث را مطرح کنیم که راهبرد ما برای حل مشکلات کشور چه خواهد بود حال هر کسی که به عنوان کاندیدای حزب ما به مرحله انتخابات ریاست جمهوری برسد، طبق این راهبردها، حرف برای گفتن دارد و می خواهد کار انجام دهد.

ترکان در پایان گفت: بحث درباره افراد مطرح شده شایعه است. در حال حاضر روی برنامه و مانیفست حزب برای حل مشکلات کشور اعم از اقتصادی در حال گفت و گو هستیم چون یکی از جدی ترین مسیرهایی که به آن فکر می کنیم، بحث توسعه اقتصادی است که جدای از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، حائز اهمیت است. در مورد افراد هم رایزنی هایی شده اما به صورت جدی وارد صحبت نشده ایم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها