کد خبر: 439008
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۱۴:۲۷:۵۰
| |

ارتش لبنان:

ترسیم مرزهای دریایی در یک زمان معقول انجام می شود

رئیس هیئت مذاکره کننده لبنان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که ترسیم مرزهای دریایی میان کشورش و اسرائیل در یک زمان معقول صورت بگیرد.

ترسیم مرزهای دریایی در یک زمان معقول انجام می شود
کد خبر: 439008
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۱۴:۲۷:۵۰

اعتمادآنلاین| به نقل از العهد، بسام یاسین، رئیس هیئت مذاکره کننده لبنان در جریان نخستین دور از مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل در ناقوره از آمریکا به دلیل میانجیگری و اعلام به کار گرفتن نهایت تلاشش برای ایجاد و حفظ جو مثبت در روند مذاکرات تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین به نقش سازمان ملل در این مذاکرات اشاره و ابراز امیدواری کرد که این سازمان تلاش‌های اساسی و مثمر ثمری را در جهت سازماندهی سازوکار مذاکرات انجام دهد.

یاسین در ادامه گفت: جلسه امروز سوت قطار مذاکره فنی غیرمستقیم را به صدا در می‌آورد و نخستین گام در جهت ترسیم مرزهای جنوبی است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس منافع عالی کشور، امیدواریم مذاکرات با سرعتی پیش برود که ما را قادر سازد این پرونده را در یک زمان معقول تکمیل کنیم.

این مقام لبنانی ادامه داد: ما امروز به اینجا آمده‌ایم تا درباره ترسیم مرزهایمان طبق قانون بین‌المللی، توافقنامه آتش‌بس 1994 و توافقنامه کمپ دیوید 1923 مذاکره کنیم.

بعد از چند سال از میانجیگری آمریکا، امروز (چهارشنبه) در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در ناقوره در جنوب لبنان، نخستین دور مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت واشنگتن برگزار شد.

اولین جلسه بیش از یک ساعت طول کشید، که با اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در لبنان، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک، رئیس هیئت لبنان و رئیس هیئت اسرائیلی همراه بود.

این جلسه به دور از چشم رسانه‌ها و تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا برگزار شد و لبنان با گرفتن هرگونه عکس یادگاری از این جلسه مخالفت کرد.

لبنان و اسرائیل اوایل ماه میلادی کنونی به توافقی درباره آغاز مذاکرات با نظارت سازمان ملل در شهر مرزی ناقوره دست یافتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها