کد خبر: 439135
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۱
| |

سازمان جهانی بهداشت:

نباید از کاهش میزان مرگ‌ومیر کرونا احساس رضایت کنیم

یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت با اعلام این که خیزش ابتلا، افزایش روند مرگ‌ومیر را به دنبال دارد، درباره خوشبینی به روند فعلی کاهش موارد فوت هشدار داد.

نباید از کاهش میزان مرگ‌ومیر کرونا احساس رضایت کنیم
کد خبر: 439135
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۶:۰۱

اعتمادآنلاین| سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درباره افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا بعد از خیزش ابتلا در جهان ابراز نگرانی کرد.

در حالی که نرخ تلفات در جهان به حدود پنج هزار مورد در روز در مقایسه با بیش از هفت هزار و پانصد فوتی روزانه در ماه آوریل رسیده، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است.

وی افزود: افزایش تلفات همیشه چند هفته از افزایش ابتلا عقب‌تر است. (بنابراین) نباید از این که میزان مرگ‌ومیر در حال کاهش است، احساس رضایت کنیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون بیش از 38 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و حدود یک میلیون و 100 هزار نفر فوت کرده‌اند.

او در ادامه گفت واکسیناسیون سریع و گسترده غیرمحتمل است. بیشتر مردم موافقند که این کار (واکسیناسیون) با کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و کارکنان خط مقدم آغاز شود اما حتی در آن صورت هم باید تعیین شود که کدام یک از آن‌ها بیشتر در خطر است و بعد افراد مسن و غیره. یک فرد سالم جوان شاید مجبور شود تا سال 2022 منتظر بماند.

این مقام سازمان جانی بهداشت در ادامه استفاده از رویکرد ایمنی جمعی را رد کرد و گفت: مردم درباره ایمنی جمعی صحبت می‌کنند. فقط باید در صورت وجود واکسن از آن صحبت کرد. باید 70 درصد مردم واکسینه شوند تا واقعاً زنجیره انتقال شکسته شود.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها