وزیر خارجه اسرائیل:

اسرائیل طی روزهای آتی توافقنامه‌های بیشتری با ابوظبی امضا می کند

وزیر امور خارجه اسرائیل پیش‌بینی کرد که دولت تل‌آویو طی روزهای آتی در سفر هیئت اماراتی به اراضی اشغالی توافقنامه‌های بیشتری با ابوظبی امضا کند.

اسرائیل طی روزهای آتی توافقنامه‌های بیشتری با ابوظبی امضا می کند
کد خبر: 439174
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۵:۲۳:۲۲

اعتمادآنلاین| به نقل از القدس، گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل امروز (پنج‌شنبه) طی سخنرانی خود در کنست (پارلمان اسرائیل) گفت، انتظار می‌رود هفته آینده هیئتی از امارات به اراضی اشغالی سفر کند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر، وزارت امور خارجه با هدف سازماندهی برقراری روابط و تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌های همکاری میان دو طرف در زمینه‌های مختلف، چندین کارگروه با شرکای بیشتر وزارتخانه‌های دولتی برگزار کرد.

اشکنازی افزود، صحبت‌ها در حال حاضر در مورد توافقاتی است که اجازه پروازهای مستقیم از اراضی اشغالی به امارات، نفوذ به بازارهای جدید فناوری اسرائیل، ظرفیت سرمایه گذاری که سهم قابل توجهی در اقتصاد اسرائیل خواهد داشت، ایجاد هیئت‌های رسمی اسرائیلی در خلیج فارس و همکاری در زمینه مقابله با ویروس کرونا و بسیاری از زمینه‌های دیگر را می‌دهد.

وی تصریح کرد: صمیمانه امیدوارم که در اوایل هفته آینده بتوانیم برخی از آنها را امضا کنیم و به زودی شاهد بازدید گردشگران و بازرگانان دو طرف، گشت و گذار در خیابان‌های ابوظبی و ساحل و همچنین سواحل تل‌آویو و تمام مناطق اسرائیل خواهیم بود.

کنست امروز جلسه ویژه‌ای برای تصویب توافقنامه عادی‌سازی روابط با امارات برگزار کرده که در 13 اوت اعلام و در 15 سپتامبر در واشنگتن به امضا رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها