کد خبر: 439191
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سیدمحمد واعظ‌موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیامبر بشریت را از جهلی که گرفتارش بود، نجات داد

سیدمحمد واعظ‌موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، گفت: پیامبر مکرم اسلام برای هدایت بشریت مبعوث شدند. ایشان تمام عمر حتی قبل از بعثت برای زمینه‌سازی پذیرش جامعه تلاش‌های وافری انجام دادند تا بتوانند بشریت را از جهلی که گرفتارش بود، نجات دهند.

پیامبر بشریت را از جهلی که گرفتارش بود، نجات داد
کد خبر: 439191
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 28 صفر سالروز رحلت آخرین رسول، حضرت محمد(ص)، است که از جانب خدا برای ایفای نقش هدایت‌گری مبعوث شد، رسولی که در مسیر رسالت مشقت‌هایی دشوار را تجربه کرد.

سیدمحمد واعظ‌موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام برای هدایت بشریت مبعوث شدند. ایشان تمام عمر حتی قبل از بعثت برای زمینه‌سازی پذیرش جامعه تلاش‌های وافری انجام دادند تا بتوانند بشریت را از جهلی که گرفتارش بود، نجات دهند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش گفت: با توجه به وعده‌هایی که ادیان آسمانی پیش از اسلام درباره بعثت پیامبر خاتم داده بودند، زمینه برای پذیرش همه‌ آنهایی که حقیقت‌طلب بودند، فراهم شده بود. ایشان پیامبری بودند که حتی نشانه‌‌هایشان در تورات و انجیل به زیبایی هر چه تمام‌تر بیان شده بود و علمای ادیان دیگر به خصوص یهود اوصاف و ویژگی‌های حضرت محمد(ص) را می‌شناختند.

این چهره حوزوی تصریح کرد: بعد از گذشت 23 سال از انجام ماموریت هدایت و به کمال رساندن مکارم اخلاق وقتی مشیت‌ الهی حکم به جدایی پیامبر از امتش داد،‌ بعضی‌ها که از قبل زمینه‌ را برای به هم ریختن برنامه‌های مدیریت‌شده به وسیله پیامبر آماده کرده بودند،‌ شرایط را برای تحقق آمال و آروزهای خودشان فراهم دیدند. پس به جای اینکه در ایام پایانی عمر پیامبر به سمت جهاد حرکت کنند،‌ با بهانه‌های مختلف در خانه ماندند و با وجود اصرار و تاکید‌های پیامبر از دستور ایشان سرپیچی کردند تا کار پیامبر را ابتر کنند.

واعظ‌موسوی تاکید کرد: ‌بدخواهان بعد از رحلت حضرت محمد(ص) ، به جای اینکه با بازماندگان و پیروان راستین پیامبر هماهنگی و همدردی کنند، در سقیفه جمع شده و جنگ زرگری حکومت را راه انداختند و بیعت ساختگی بین خودشان را تبلیغ کردند. البته چون برای کار خود توجیهی نداشتند با طرح «اجماع» و تحریف حدیث‌‌ها تلاش کردند به کار اشتباه و خطای خودشان مثلاً مشروعیت بدهند و صاحبان اصلی حکومت و ولایت را از حق مشروع‌شان محروم کنند. هنوز هم پس از گذشت 14 قرن امت اسلامی تاوان آن اتفاق را می‌پردازد تا در طول تاریخ خون میلیون‌ها مسلمان در جنگ‌های مذهبی ریخته شود و تاب و توان مسلمانان هدر برود.

سیدمحمد واعظ‌موسوی در پایان گفت: اهل بیت عصمت و طهارت برای ادامه راه پیامبر از حق خودشان گذشتند تا شأن پیامبر و شخصیت والا و همچنین آموزه‌های پیامبر محفوظ بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها