کد خبر: 439335
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۸:۳۹
| |

مقام سازمان ملل:

تحریم‌ها به کاهش منابع و تجهیزات پزشکی منجر شده است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، بر تاثیر منفی تحریم‌های یکجانبه بر توانایی کشورها در مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: این تحریم‌ها به کاهش منابع و تجهیزات پزشکی ناکافی منجر شده است.

تحریم‌ها به کاهش منابع و تجهیزات پزشکی منجر شده است
کد خبر: 439335
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۸:۳۹

اعتمادآنلاین| آلنا دوهان روز جمعه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی بر تعهد خود در به حداقل رساندن تاثیر تحریم‌های یکجانبه که می‌تواند ارسال و دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کووید-19 را با مشکل مواجه کند، تاکید کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اظهار کرد: شرکت‌ها و بانک‌ها در گرداگرد جهان از معامله با کشورهای تحت تحریم سرباز می‌زنند و از تاثیر ثانویه این اقدامات می‌ترسند.

دوهان در این رابطه به تاثیرات مضر تحریم‌های یکجانبه در کوبا، سوریه و ایران که به کاهش منابع و تجهیزات پزشکی ناکافی منجر شده است، اشاره کرد.

وی در خصوص ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بارها مطرح کرد که معافیت‌های انسان‌دوستانه کار نمی‌کنند و گفت متاسفانه برداشته شدن تحریم‌ها تاثیر چندانی ندارد. کشورهای زیادی از لغو آنها خودداری کرده‌اند، در حالی که کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده از طریق قانون سزار، آنها را به طور فعال گسترش داده‌اند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تاکید کرد استفاده معمول از این اقدامات باعث قانونی شدن آنها نیست.

با وجود درخواست مکرر دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر، آمریکا نه تنها در بحبوحه همه‌گیری کرونا به کاهش تحریم‌ها علیه کشورهایی همچون ایران تن نداد بلکه با تشدید آنها، رسیدگی به بیماران و نیازمندان به درمان را مشکل ساخت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها