سفارت‌های رژیم صهیونیستی و بحرین توافقنامه روابط دیپلماتیک امضا می‌کنند

رسانه‌های عبری زبان از امضای توافقنامه برقراری روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین طی فردا (یکشنبه) خبر دادند.

سفارت‌های رژیم صهیونیستی و بحرین توافقنامه روابط دیپلماتیک امضا می‌کنند
کد خبر: 439375
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۰:۰۸:۱۱

اعتمادآنلاین| پس از گذشت حدود یک ماه از امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، روزنامه عبری زبان «اورشلیم پست» نوشت که تل‌آویو و منامه فردا یکشنبه توافقنامه دیگری را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان دو طرف به امضا می‌رسانند.

طبق گزارش این روزنامه، این توافقنامه در منامه و توسط مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و بحرین و تحت نظارت استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و آوی برکوویچ، فرستاده کاخ سفید به خاورمیانه امضا می‌شود.

در همین راستا، یک مقام بلند پایه به وبسایت خبری عبری زبان «والا» گفت که هدف از امضای این توافقنامه آغاز اجرای توافقنامه صلح امضا شده در کاخ سفید و تعریف اصول کلی روابط بین دو طرف است.

طبق این گزارش، این توافقنامه بر توافق بحرین و رژیم صهیونیستی درباره عدم انجام اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و جلوگیری از انجام چنین اقداماتی توسط طرف سوم و همچنین تعهد دو طرف به «همزیستی و آموزش صلح» تأکید دارد.

والا در این باره گزارش داد که این توافقنامه شامل 10 زمینه؛ سرمایه‌گذاری، هواپیمایی غیر نظامی، گردشگری، تجارت، علم و فناوری، کشاورزی و محیط زیست، ارتباطات از راه دور و خدمات پستی، بهداشت، آب و انرژی و همکاری‌های حقوقی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها