سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

«حسن ایرلو» سفیر جدید ایران وارد صنعا شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که «حسن ایرلو» سفیر جدید ایران وارد صنعا شده و به زودی رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد.

«حسن ایرلو» سفیر جدید ایران وارد صنعا شد
کد خبر: 439404
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۰:۱۵

اعتمادآنلاین| سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ورود سفیر جدید ایران به یمن ضمن تایید این خبر گفت: «حسن ایرلو» سفیر تام الاختیار و فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن وارد صنعا شده و به زودی رونوشت استوارنامه خود را به آقای «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به آقای «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد.

به گزارش فارس، دولت نجات ملی یمن شنبه شب 26 مرداد ماه 1398 «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده و سفیر تام الاختیار جمهوری یمن در ایران انتخاب کرد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت ملی مذاکرات صلح یمن، انتخاب محمد الدیلمی به عنوان سفیر فوق العاده یمن در ایران را به وی تبریک گفت و تاکید کرد که تعیین سفیر یمن در ایران با هدف تقویت عملکرد تشکیلاتی در چارچوب تدابیر شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی است.

پس از آن بود که «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران دهم شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان ضمن دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

ایران قبلا سفیر داشته و هنوز سطح روابط در سطح سفیر است

سید عباس موسوی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 28 مرداد 1398 در نشست هفتگی با خبرنگاران (+) درباره معرفی سفیر ایران در یمن هم گفته بود: سفیر آنها معرفی شده و ایران قبلا سفیر داشته و هنوز سطح روابط در سطح سفیر است، ولی به دلیل مشکلات پیش آمده و حملات و تعرضاتی که به محوطه سفارت ایران شده بود، مقداری کارها مختل شده بود که به زودی این امر از سر گرفته می شود. دارند بررسی می‌کنند که یک نفر تعیین شود.

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی 20 مهر ماه در خصوص آخرین تحولات یمن با «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی در این گفت‌وگو ضمن تشکر از حمایت‌های سیاسی و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن ، گزارشی از آخرین اقدامات دولت نجات ملی در صحنه بین‌المللی و مکاتبات صورت گرفته با سازمان ملل در جهت ثبت جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن از جمله تداوم تجاوز و توقیف کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی در شرایط همه گیری ویروس کرونا ارائه کرد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی خود مبنی بر راهکار سیاسی حل بحران یمن و در چارچوب طرح چهار ماده‌ای که در آغاز تجاوز نظامی به یمن از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ارائه شد، حمایت خود را از هرگونه آتش‌بس کامل و همه جانبه و رفع محاصره ظالمانه اقتصادی و انسانی مردم یمن و تفاهم سیاسی بین تمام گروه‌های سیاسی یمنی که تأمین‌ کننده خواست و مطالبات مردم این کشور باشد اعلام کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها