پیروزی قاطع «جاسیندا آردرن» در انتخابات نیوزیلند

حزب کارگر به رهبری «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند توانست با اختلافی چشمگیر در انتخابات این کشور پیروز شود تا وی حضور خود را در این جایگاه برای دور دوم تثبیت کند.

پیروزی قاطع «جاسیندا آردرن» در انتخابات نیوزیلند
کد خبر: 439446
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۴:۳۸:۳۶

اعتمادآنلاین| «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند موفق شد با اختلافی چشمگیر، برای دور دوم، حضور خود را در این سمت به مدت سه سال دیگر تثبیت کند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، تاکنون و با شمارش 87 درصد آرای انتخابات سراسری، حزب کارگر چپ میانه آردرن توانسته 48.9 درصد آرا را از آن خود کند؛ به این معنا که حزب او موفق شده بالاترین نتیجه‌ کسب شده توسط یک حزب را از زمان معرفی نظام سیاسی کنونی این کشور در سال 1996، به دست آورد. پیروزی‌ای که آن را مرهون عملکرد مطلوب وی در مقابله با همه‌گیری کرونا در این کشور می‌دانند.

او در نطق پیروزی خود گفت: امشب، کشور بیشترین حمایت خود در 50 سال گذشته را از حزب کارگر نشان داد. من به شما قول می‌دهم ما حزبی خواهیم بود که که برای تک‌تک نیوزیلندی‌ها حکومت می‌کند.

در نیوزیلند ائتلاف احزاب امری رایج است و هیچ حزبی در این کشور از آغاز نظام پارلمانی در سال 1996 تاکنون اکثریت مطلق پارلمان را به دست نیاورده است.

حزب اصلی مخالف حزب کارگر، حزب راست میانه ملی است که تاکنون 27 درصد آرا را کسب کرده است؛ نتیجه‌ای که احتمالاً بدترین نتیجه این حزب از سال 2002 خواهد بود.

«جودیت کالینز» رهبر حزب ملی اعلام کرد با قبول شکست، برای تبریک گفتن با آردرن تماس گرفته است. با این حال، آرا همچنان در حال شمارش است و نتایج نهایی تا سه هفته دیگر زمانی که آرای شهروندان نیوزیلندی خارج از این کشور هم شمرده شود، اعلام خواهد شد.

نظرسنجی‌ها پیشتر نشان داده بود جاسیندا آردرن با افزایش محبوبیتی که در پی مدیریت همه‌گیری کرونا به دست آورده، به راحتی برای دور دوم پیروز خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها