کد خبر: 439449
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۵:۲۱:۳۸
| |

نخست‌وزیر فرانسه:

به قتل معلم یکی از مدارس حومه پاریس پاسخ سختی خواهیم داد

نخست‌وزیر فرانسه بر اراده کشورش برای پاسخ قاطع و سخت به بریده شدن سر یک معلم ‌در خیابان‌های حومه پاریس پس از ارائه کاریکاتور موهن به پیامبر محمد (ص) تاکید کرد.

به قتل معلم یکی از مدارس حومه پاریس پاسخ سختی خواهیم داد
کد خبر: 439449
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۵:۲۱:۳۸

اعتمادآنلاین| «ژان کاستکس»، نخست‌وزیر فرانسه تاکید کرد که کشورش به بریده شدن سر یک معلم پس از ارائه کاریکاتور موهن به پیامبر (ص) به دانش آموزان خود به سختی پاسخ خواهد داد.

کاستکس در پیامی توئیتری گفت: «این اقدامی تروریستی ‌است که قلب جمهوری فرانسه را هدف قرار داد.»

وی در ادامه افزود: «دولت در همبستگی با اساتید خود با نهایت قاطعیت برخورد خواهد کرد تا جمهوری و شهروندان آن آزاد زندگی کنند و ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.»

این در حالی است که رسانه‌های فرانسه از اقدام نیروهای امنیتی این کشور به بازداشت‌های جدید در چارچوب تحقیقات در پرونده معلم تاریخی خبر دادند که در یکی از مدارس در نزدیکی پاریس کشته شد.

یک مقام قضایی ‌اعلام کرد که پنج نفر دیگر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و بر این اساس شمار افراد بازداشت‌شده به 9 نفر می‌رسد که در بین آن‌ها والدین دانش‌‌آموزی که معلم خود را کشته نیز حضور دارند.

این منبع گفت که والدین یک دانش‌آموز دیگر همین مدرسه نیز بازداشت شده‌اند. رسانه‌ها اعلام کرده اند که یک جوان متولد مسکو مرتکب این عمل شده است و احتمالا اصالت وی به چچن بر می‌گردد زیرا در توئیتر خود نام چچن را ذکر کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها