قریب به 60 میلیون ایرانی باید به کرونا مبتلا شوند؟

به گفته علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس استراتژی ایمنی دسته جمعی در مقابل ویروس کرونا، 66 درصد جمعیت کشور باید به این بیماری مبتلا شوند که میزان آن نزدیک به 0 میلیون ایرانی خواهد بود.

قریب به 60 میلیون ایرانی باید به کرونا مبتلا شوند؟
کد خبر: 439507
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در کشور و راه‌های جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس افزد: با ابتلای 66 درصد افراد جامعه به این ویروس قطعا میلیون‌ها نفر از بین خواهند رفت.

وی با بیان اینکه فروردین ماه امسال اوج همکاری مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بود، گفت: در ایام پایانی فروردین سال جاری به علت همکاری و مراعات مردمی، بسیاری از مردم هنوز به دیدار پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های خود نرفته بودند که این نشان از درک بالا و همکاری تمام قد مردم با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشت.

رییسی ادامه داد: اما در خرداد ماه امسال با همزمانی تعطیلات عید فطر و شکل گیری سفرهای میان استانی موضوع ابتلا به کرونا شکل دیگری به خود گرفت و با رعایت نشدن مقررات بهداشتی در دهه نخست خرداد، دوباره با اوج ابتلا به کرونا مواجه شدیم و از این رو در اواسط خرداد، رعایت مقررات بهداشتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط مردم با روند افزایشی به 80 درصد رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها