بزرگترین حزب سیاسی مسیحی لبنان از سعد حریری حمایت نمی کند

بزرگترین حزب سیاسی مسیحی لبنان اعلام کرد، از نامزدی نخست وزیر اسبق این کشور برای رهبری آتی حمایت نخواهد کرد؛ مساله ای که تلاش ها برای توافق بر سر نخست وزیر جدید را پیچیده می کند.

بزرگترین حزب سیاسی مسیحی لبنان از سعد حریری حمایت نمی کند
کد خبر: 439521
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۸:۲۸:۳۰

اعتمادآنلاین| روزنامه رای الیوم نوشت، سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان که در جریان تظاهرات مردمی سال 2019 استعفا کرد، اخیرا اعلام کرده آماده رهبری دولتی است که اصلاحات پیشنهادی فرانسه را اجرایی کند تا لبنان بتواند کمک های بین المللی را که به آنها نیاز مبرم دارد، به دست آورد.

اما حریری بارزترین سیاستمدار اهل سنت لبنان نتوانست حمایت دو حزب اصلی مسیحی جریان ملی آزاد و حزب القوات اللبنانیه را به دست آورد.

قرار بود رایزنی های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر جدید روز پنجشنبه برگزار شود اما میشل عون، رئیس جمهوری لبنان بنا به درخواست برخی از فراکسیون های پارلمانی این نشست را به تعویق انداخت.

جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل داماد عون اعلام کرد، نمی تواند از شخصیتی سیاسی مانند حریری حمایت کند زیرا پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تشکیل دولت اصلاحات و هدایت آن توسط "متخصصان" است.

وی در بیانیه ای افزود، به همین دلیل شورای سیاسی بر عدم نامزدی سعد حریری برای پست نخست وزیری اجماع دارد. به تعویق افتادن رایزنی های پارلمانی باعث نمی شود حزب در موضع خود تجدید نظر کند.

با این حال اگر حزب الله لبنان و متحدش جنبش امل از حریری حمایت کنند او می تواند با اکثریت آرای پارلمان متصدی پست نخست وزیری شود اما عدم حمایت دو حزب مسیحی از وی، در بهترین حالت به او قدرت شکننده ای برای مقابله با بدترین بحران لبنان از زمان جنگ داخلی می دهد که بین سال های 1975 تا 1990 رخ داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها