هشدار مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به آذربایجان و ارمنستان

مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز در عمق قابل توجهی وارد خاک ایران شوند باید با آن‌ها مقابله کنیم. عبور بیش از 40 یا 50 کیلومتری را نمی‌توان خطای محاسباتی قلمداد کرد.

هشدار مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به آذربایجان و ارمنستان
کد خبر: 439589
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۰:۱۶:۵۱

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران باید با راکت‌ها و پرتابه‌هایی که از سمت شمال غرب به خاکش می‌آید چگونه برخورد کند، اظهار کرد: تحولاتی که در کشور‌های همسایه رخ می‌دهد، تبعاتی را برای کشور‌های همجوار آن ها در پی دارد و مسئله غیر معمول و غیر طبیعی نیست؛ بنابراین هنگامی که جنگ و یا رزمایشی در کشور‌های مختلف رخ می‌دهد، کشور‌های همسایه نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ما پیش از این هم درباره مسئله قره باغ مشکلات مشابهی را داشتیم که موشک‌هایی به مناطق ایرانی برخورد می‌کرد. البته غالب آن‌ها بر اثر خطای محاسباتی رخ می‌داد که کم تر جنبه تعمدی دارد. باید به این نکته هم توجه کرد که ما اشتراکات مختلفی با کشور‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسائل دیرینه و تاریخی داریم و طبعا حساسیت‌هایی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاریخی داریم و تعلقات خاطر دو ملت به ایران بزرگ مثال زدنی است.

امیر سرتیپ فراوان گفت: مسئولان رسمی حتما در مورد ورود پهپادهای متجاوز به کشورمان و سقوط آن‌ها در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را خواهند داد.

وی با بیان اینکه پرنده‌های حاضر در منطقه توسط رادارهای ایرانی پایش می شوند، تصریح کرد: امکانات مستقر و موجود ما در حوزه راداری و پدافندی در منطقه برای دیدن انواع پرنده‌ها همچون پهپاد‌ها دور از دسترس نیست و ما به راحتی این قبیل پرنده‌ها را از فاصله‌های دور دست رصد کنیم. البته ما طبق قوانین بین الملل به این کشور‌ها تذکر داده ایم چراکه نمی‌توانیم نسبت به مسائل امنیتی مردم بی تفاوت باشیم و توانایی انهدام آن‌ها را داریم که در صورت لزوم این کار انجام می‌شود. البته این کار بستگی به نوع دریافت اخطار‌هایی است که این کشور‌ها باید رعایت کنند.

مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز در عمق قابل توجهی وارد خاک ایران شوند باید با آن‌ها مقابله کنیم. عبور بیش از 40 یا 50 کیلومتری را نمی‌توان خطای محاسباتی قلمداد کرد البته ممکن است که این پهپاد‌ها دچار نقص فنی هم شده باشند و ارتباط آن‌ها با مرکز کنترل خود قطع شده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل مرزی قاطعانه برخورد می‌کند و حتما در مقابل هرگونه از این خطا‌ها برخورد لازم را خواهد داشت. امیدواریم که همسایگان ما از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند. البته ایران نیز تا کنون با توجه حسن همجواری با این کشور‌ها از وقوع این خطا‌ها چشم پوشی کرده است. اما در عین حال در مورد مرز‌های خود حساسیت لازم را خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها