نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی:

قیمت جدید مرغ مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است / آینده قیمت دست دولت است

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: شنیده‌ایم که قیمت جدید مرغ مشخص شده و هنوز ابلاغ نشده است. ما منتظر ابلاغ کارگروه تنظیم بازار هستیم.

قیمت جدید مرغ مشخص شده ولی هنوز ابلاغ نشده است / آینده قیمت دست دولت است
کد خبر: 439625
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۷:۲۹

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغ داران گوشتی کشورخبر داد که قیمت مصوب جدیدی برای مرغ مشخص شده اما هنوز ابلاغ نشده است. او همچنین قیمت مرغ را به تامین نهاده‌های دامی از طرف دولت وابسته می‌داند.

اسدالله نژاد در اینباره اظهار داشت:‌ قیمت مرغ تابعی از قیمت تمام شده هزینه‌ها و مولفه‌های تولید است که با توجه به قیمت مولفه‌ها که بالا است، قیمت بازار الان قیمت واقعی است. در صورتی که تولیدکننده چهل درصد نهاده‌‌ها را تامین کند قیمت پایین می‌آید و به هفده هزار تومان می‌رسد که قیمت واقعی مرغ است. همه چیز به این بستگی دارد که دولت تا چه اندازه بتواند نهاده‌ها را تامین کند. اگر تامین کند قیمت کم می‌شود اما اگر تامین نشود و دوباره به مشکل بربخورد قیمت هم افزایش پیدا می‌کند. از همین روی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت آینده مرغ کرد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: باید به این نیز توجه کرد که تولید با این وضعیت با توجه به سیاست‌ها و قیمت مولفه‌های تولید ریسک خطرناکی است. ممکن است واحدی جوجه‌ریزی کند و قیمت مرغ پایین باشد و ضرر سنگینی کند یا جوجه‌ریزی کرده، اما نتواند نهاده‌ها را تامین کند. انتظار ما این است که دولت با سیاست‌گذاری و تامین نهاده‌ها کاری کند که انگیزه وجود داشته باشد و تولید استمرار داشته باشد.

وی در مورد قیمت مصوب مرغ اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار با قیمت‌های گذشته این را تصویب کرده بود. با ذرت 1500 تومان که سویای 2400 تومان تصویب شده بود که الان ذرت 1800 تومان و سویا بالای 3000 تومان است. آن قیمت دیگر نمی‌تواند مبنای استدلالی برای قیمت مرغ باشد. ما شنیده‌ایم که قیمت جدیدی مشخص شده و هنوز ابلاغ نشده است. ما منتظر ابلاغ کارگروه تنظیم بازار هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها