حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا:

افغانستان می‌خواهد از فرصت لغو تحریم تسلیحات ایران برای بازسازی ارتش خود استفاده کند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: افغانستان در صدد انعقاد قراداد‌هایی با ایران است تا از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران، برای بازسازی ارتش خود استفاده کند.

افغانستان می‌خواهد از فرصت لغو تحریم تسلیحات ایران برای بازسازی ارتش خود استفاده کند
کد خبر: 439668
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۳:۴۸:۴۱

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به سفر عبدالله عبدالله به عنوان رئیس شورای مصالحه افغانستان به ایران، گفت: یکی از موثر‌ترین کشور‌ها در معادلات امنیتی و اقتصادی افغانستان، جمهوری اسلامی ایران است، لذا هر کسی که در این کشور به مسئولیتی می‌رسد، برای کمک به مردم افغانستان و اقتصاد و امنیت کشورشان در روابط خود با ایران فصل جدیدی را باز می‌کند.

به همین دلیل سفر عبدالله عبدالله به تهران می‌تواند نوید فعالیت‌هایی در خصوص مسائل امنیتی و اقتصادی افغانستان باشد.

او افزود: با توجه به اینکه ایران اکنون از تحریم تسلیحاتی خارج شده است، یکی از مشتری‌های تسلیحات برای بازسازی ارتش کشورش، افغانستان است و می‌توان گفت که کابل در صدد انعقاد قراداد‌هایی با جمهوری اسلامی است تا از این فرصت برای بازسازی ارتش خود برای حفظ امنیت افغانستان استفاده کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: بحث مسائل اقتصادی بین ایران و افغانستان و حضور نزدیک 5 میلیون مهاجر افغانی در ایران می‌تواند هم منشاء گفت‌وگو‌های بسیار مهمی بین تهران و کابل باشد.

کنعانی مقدم با اشاره به خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، تصریح کرد: قطعا خروج واشنگتن از کشور‌هایی که اشغال می‌کند، امنیت و شرایط بهتری برای آن کشور ایجاد می‌کند و جمهوری اسلامی ایران از این موضوع استقبال خواهد کرد.

او افزود: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با اشغالگری نمی‌توانند منافع خود را به کشور‌ها تحمیل کنند، علاوه بر این مردم افغانستان هم با مقاومت و پایداری خود نشان دادند که در مقابل اشغالگری آمریکا کوتاه نمی‌آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها